• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Paweł Durkiewicz

    Kochający mąż, ojciec i redaktor. Nocami ogląda ligę NBA, a w dzień zwalcza wszelkie problemy siłą spokoju. Z wykształcenia badacz dusz, z zamiłowania amerykanista, z pasji dziennikarz. Powtarza często za Leninem, że film jest najważniejszą ze sztuk. Entuzjasta humoru Davida Lyncha, perfekcji Stanleya Kubricka i szaleństwa w oczach Jacka Nicholsona.

    Za nami rekordowe lato, udostępniamy kolejne udogodnienia

    2018-10-11
    Początek jesieni to z jednej strony czas podsumowań okresu letniego – w tym roku dla Gdańska rekordowego! – a z drugiej czas zmian w funkcjonowaniu miasta. Gdańsk odwiedziło ponad milion osób. Dla kolejnych odwiedzających i mieszkańców od 28 września udostępniono Gdańskie Centrum Kontaktu, które ma się stać miejskim call-center dla wszystkich.

    Wspomniane rekordy wiążą się z liczbą turystów, jacy odwiedzili Gdańsk w lecie. Od czerwca do końca sierpnia nad Motławą pojawiło się ich dokładnie 1 068 803, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem w historii. Dość powiedzieć, że stanowi to wzrost aż o 28 procent w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.

    Wśród gości najwięcej było obywateli Polski, którzy przybyli w liczbie nieco ponad 677 tysięcy. Resztę – blisko 400 tys. – stanowili turyści z zagranicy. W tej sumie największy udział mają Niemcy (38 proc.), Brytyjczycy (19,8 proc.) i przedstawiciele państw Skandynawii (18,2 proc.). Przyjezdni wśród głównych atrakcji Gdańska wymieniali przede wszystkim Główne Miasto (96,2 proc.) i plażę (46,3 proc.).

    INFOGRAFIKA-turystyka-okres-letni-2018_FINAL-1

    Po ekscytującym lecie nadeszła mniej lubiana przez nas jesień. Na szczęście gdańszczanie dostali duży powód do optymizmu. Pod koniec września uruchomione zostało bowiem Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK), którego głównym zadaniem jest usprawnienie komunikacji pomiędzy turystami, mieszkańcami a samorządem. Ma dodatkowo znacząco ułatwić życie klientom Urzędu Miejskiego.

    GCK udziela wyczerpujących informacji dotyczących tematów miejskich, w tym informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych. To duże udogodnienie, jako że nie każdy z nas musi znać dokładnie kompetencje poszczególnych jednostek miejskich. W jednym miejscu każdy może zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenie interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą już odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ogranicza się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia. Podobne rozwiązania działają już w Nowym Jorku czy Warszawie.

    Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie też baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.

    Gdańskie-Centrum-Kontakt-Fot_N.-Dominik-Paszliński

    – Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy – mówi Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK. – Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto.

    Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez 7 dni w tygodniu. Szczegółowe informacje o tym, gdzie i co możemy dzięki niemu załatwić, odnajdziemy na stronie www.gdansk.pl/kontaktgdansk.

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere