• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Młodzi projektanci w akcji

    2018-04-04
    Już 7 kwietnia 2018 (sobota) w przepięknym obiekcie architektonicznym jakim jest zabytkowa Biała Fabryka (Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi) odbędzie się pierwsza edycja pokazu Marka Wspiera Markę

    Projekt ten, to kontynuacja wizji wzmocnienia wizerunku Łodzi jako centrum mody i konkurowania z europejskimi stolicami o stałe miejsce na mapie podróży poszukiwaczy inspiracji i trendów w modzie.

    W pokazie biorą udział wyłącznie polskie marki z branży mody. Ideą wydarzenia jest promocja zarówno projektantów młodego pokolenia jak i firm, które mają już wieloletnie doświadczenie na rynku. Szczególną uwagę organizatorzy przykładają do wsparcia promocyjnego absolwentów uczelni artystycznych.

    moda_lodz_1-min

    Idea pokazu jest niezmienna. Jako miłośnicy polskich marek, wyszukujemy, doceniamy i promujemy wspaniałych polskich młodych projektantów. W tej edycji do projektu dołączyła ósemka wspaniałych: Angelika Józefczyk, Klaudia Markiewicz, Simona Nikołajewska, Bartosz Pilawski, Maciej Piłat, Kalina Kocemba, Kamil Hala i duet De La Fotta, czyli Zuzanna i Beata.

    Angelika Józefczyk zaprezentuje kolekcje Resort 2018. Będzie to połączenie rockowego stylu z baśniowym światem minionej dekady. – Kolekcja czerpie inspiracje z lat 70. i 80.,lecz w nowoczesnym wydaniu. Sprany jeans a’la rockstar David Bowie przeplata się z delikatnymi sukienkami boho wykonanymi z autorskich drukowanych tkanin i plisowanych ręcznie materiałów. Do tego plisowane suknie z motywem kwiatowym dają poczucie lekkości. Ta kolekcja to zabawa modą. – Na wybiegu zobaczymy połączenie pastelowych kolorów z ręcznie plecionymi taśmami. Charakteru nadają metalowe wykończenia, a całość dopełniona jest ręcznie wykonaną biżuterią z elementami kwiatowymi i kryształami. 

    moda_lodz_2-min

    Angelika Józefczyk to absolwentka MSKPU w Warszawie, projektantka może poszczycić się zdobyciem pierwszego miejsca w międzynarodowym konkursie OFF Fashion w 2016r oraz licznymi prezentacjami swoich kolekcji m.in KTW Fashion Week, Fashion Week Poland, Zakopane Fashion Day, L’Oreal Matrix. Również ubiegłej jesieni projektantka premierowo wykonała całość kostiumów do sztuki “Dobra Terrorystka” granej w Teatrze Studio w Warszawie.

    Kolekcja After Age przygotowana przez Klaudię Markiewicz inspirowana była motywami cyberpunkowymi i postapokaliptycznymi. Autorka nawiązała do kultowych filmów science-fiction z lat 80. takich, jak Mad Max, Terminator, Alien, Blade Runner czy Total Recall. – Kreacje przetwarzają wątki futurystyczne mieszając je z charakterystycznym klimatem lat 80. – Kolekcja prezentowana była na Fashion Weekach w Kanadzie, Słowacji oraz Czechach.

    moda_lodz_4-min

    Bartosz Pilawski, tworząc swoją kolekcję, inspirował się fotografiami Stevena Kleina. Duży wpływ wywarła również Donatella Versace, którą autor podziwia za bezkompromisowość, odwagę oraz charakter. – Projektuję dla kobiet silnych i odważnych. Dla takich, które nie boją się pokazać odrobiny nagości i nie krępuje ich eksponowanie swojego ciała. – Na wybiegu zobaczymy pierwszą kolekcję Bartosza. Bazuje ona na łączeniu mocnych kolorów, głownie czerni i srebra. Oprócz tego będzie dużo błysku, cekinów i piór, a dla odważniejszych również sporo przezroczystości.

    Pierwsza łódzka edycja pokazu mody Marka wspiera Markę zapowiada się bardzo ciekawie. Na wybiegu nie zabraknie zaskakujących połączeń, tradycyjnych motywów wiosennych, czyli eksplozji kwiatów, a także świeżości, którą mają młodzi projektanci. Na scenie Centralnego Muzeum Włókiennictwa zaprezentują się również: Maciej Piłat, Kamil Hala i Simona Nikołajewska.

    moda_lodz_3-min

    Na scenie Centralnego Muzeum Włókiennictwa zaprezentują się również: Duet De La Fotta, Maciej Piłat, Kamil Hala i Simona Nikołajewska.  

    Cennym wsparciem dla wydarzenia jest również zaangażowanie muzeum w działania promocyjne. Misją samego miejsca jest wspieranie inicjatyw związanych z modą.

    Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa, Pani Aneta Dalbiak, wraz z kuratorem wystawy Tomaszem Ossolińskim, przygotowuje właśnie wystawę wybranych dzieł Jerzego Antkowiaka- nestora polskiej mody. Najbliższe plany to także wystawa kreacji Domu Mody DIOR- wernisaż wystawy „Dior i ikony paryskiej mody”

     

    fot.: materiały prasowe

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere