• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Mistrzowie z Le Mans w Audi museum mobile

    2018-03-13
    14 wyścigowych samochodów biorących udział w wyścigu Le Mans w latach 1999 – 2014, wystawianych w Audi museum mobile. Wystawa specjalna w Ingolstadt potrwa do marca 2019

    Ingolstadt, 13 marca 2018 r. Czternaście wyścigowych samochodów, uczestników legendarnego wyścigu w Le Mans, znalazło się na obrotowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt. Marka z czterema pierścieniami w logo na najwyższym stopniu podium tego najsłynniejszego na świecie wyścigu długodystansowego stawała aż trzynaście razy. Wystawę specjalną zorganizowaną w muzeum marki oglądać będzie można przez rok.

    audi_1

    Na starcie 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, Audi po raz pierwszy pojawiło się
    w roku 1999, wystawiając model R8R wyposażony w silnik V8 biturbo o pojemności 3,6 litra. Będąc zupełnymi nowicjuszami w stawce, dwa samochody tego typu zajęły trzecie i czwarte miejsce. R8R oraz trzynaście innych bolidów spod znaku czterech pierścieni, które wzięły udział w tym słynnym wyścigu, wystawionych zostało przez Audi Tradition na specjalnej, obrotowej wystawie w kształcie windy tzw. „paternoster”. Zwycięska passa Audi trwała nieprzerwanie od roku 2000 do 2014,
    z wyjątkiem roku 2003, gdy samochody marki nie startowały jako fabryczne oraz roku 2009, gdy na mecie pojawiły się na trzecim miejscu.

    audi_2

    Winda paternoster przenosi wyścigowe bolidy przez cztery poziomy Audi museum mobile, prezentując widzom historię udziału czterech pierścieni w Le Mans oraz etapy ewolucji samochodów wyścigowych. Jednym z milowych kamieni tego procesu jest zastosowanie w roku 2001 techniki FSI z turbodoładowaniem, którą
    z powodzeniem wdrożono w modelu Audi R8. Bezpośredni wtrysk benzyny wydatnie obniżył spalanie, a wkrótce potem trafił do samochodów produkcji seryjnej. W roku 2006, techniczną rewolucją okazało się Audi R10 TDI. Był to pierwszy zwyciężający
    w Le Mans bolid z napędem wysokoprężnym. Cztery lata później, Audi R15 TDI pobiło rekord przejechanej w 24 godziny odległości – wynik nie pokonany wcześniej przez 39 lat. Rekord R15 TDI z roku 2010 jest aktualny do dziś.

    audi

    W Audi museum mobile zobaczyć również można Audi R18TDI z roku 2011. W myśl przepisów, które pojawiły się w tamtym sezonie, pojemność jego jednostki napędowej musiała być zmniejszona z 5,5 do 3,7 litra. Wyścigowe auto z zamkniętą kabiną zużywało znacznie mniej paliwa niż jego poprzednik, a zwycięzcą wyścigu zostało w ogromnej mierze dzieci zoptymalizowanej aerodynamice. Rok później, cztery pierścienie wysłały do Francji swój pierwszy samochód hybrydowy: Audi R18
    e-tron quattro. Na wystawie obejrzeć można mistrzowski egzemplarz z roku 2012 oraz jego następców z lat 2013 i 2014.

     

    fot.: materiały prasowe

    Galeria
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere