• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Nigdy nie stój sam

    2018-01-26
    Na profesjonalną karierę, sukces w biznesie, czy życiowe spełnienie wpływ mają relacje zarówno z ludźmi, których już znamy, jak również z tymi, których dopiero poznamy.

    Współczesny profesjonalista, jeśli chce być efektywny, oprócz dyplomów, kompetencji i doświadczenia, powinien posiadać również szeroką sieć kontaktów. Najlepsi liderzy powinni angażować się nie tylko w tworzenie zarówno coraz lepszych produktów, lecz również lepszych ekosystemów. Aby osiągnąć większą rentowność, muszą nauczyć się motywować innych do podejmowania nowych przedsięwzięć i współpracy. Trudno być innowacyjnym, jeśli klienci, kanały dystrybucji i sieć partnerów biznesowych do tego nie dążą. Wspólnym mianownikiem staje się nie tylko wymiana wartości, ale poszukiwanie i znajdowanie nowych możliwości współpracy. Networking jest swoistym katalizatorem innowacji.

    Jest to inwestycja długoterminowa. Gdy odkryjemy potrzeby poznanej osoby możemy umówić się na kolejne spotkania aby porozmawiać o sprzedaży. Dr I. Misner określa to akronimem VCP. Visibility – bądź widoczny – osobiście i marketingowo. Credibility – bądź wiarygodny, buduj relację, interesuj się, dostarcz wartość. Profitability – bądź odważny, pytaj i proś, domknij sprzedaż. W networkingu nie chodzi o sprzedawanie na przyjęciach i imprezach. Należy wręcz tego unikać, by nie zepsuć relacji. Jak każde zachowanie, także i to wymaga taktu. Trzeba umieć rozdzielić funkcje różnych spotkań publicznych. Do interesów przechodźmy po nawiązaniu relacji, a nie w chwili zawarcia znajomości. Najpierw trzeba dać się poznać i polubić. Pomagajmy innym nawiązywać wartościowe relacje, a oni Ci się odwzajemnią. Dlatego za każdym razem, gdy poznaję nową osobę, to zawsze pytam – jak Ci mogę pomóc?
    W stowarzyszeniach, klubach czy izbach ćwiczymy umiejętności networkingowe, natomiast podczas wydarzeń rozwijamy je. Szkolenia, konferencje, gale, miksery biznesowe są świetną okazją do poznawania innych przedsiębiorców i profesjonalistów. Wybierając się na nie, warto posiadać podstawowe umiejętności takie jak ice breaking, small talk, mingling – niezbędne, aby tego dokonać. Ich brak stanowi barierę dla wielu profesjonalistów i przedsiębiorców w efektywnym wykorzystywaniu towarzyskich okazji. Ćwiczenie czyni mistrza. Jeśli chcemy rozwinąć te cenne kompetencje, warto zastosować moją metodę 5P (przygotowanie, przełamanie lodów, pogaduszki i pogawędki, przemieszczanie się i przedstawianie innych, podtrzymanie relacji). Idąc na taką imprezę trzeba postawić sobie cele nie tylko dotyczące wiedzy, jaką zdobędziemy, ale również tego ilu i jakich ludzi poznamy. To wymaga przygotowania się, wcześniejszego przyjścia, bycia aktywnym i odważnym, by nawiązać kilkanaście wartościowych relacji oraz wymienić się wiedzą i doświadczeniami.

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Przeczytaj również
    Reklama
    reklama Anywhere