• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Odbiór bagażu po przylocie

    2016-08-26

     

    Oto kilka rzeczy, o których muszą wiedzieć wszyscy miłośnicy podniebnych podróży.

     

    Jak odebrać bagaż?

    Kiedy dolecisz już do celu swojej podróży, dotrzesz do hali przylotów i przej- dziesz procedurę kontroli granicznej, udasz się do specjalnego pomieszcze- nia, w którym odbierzesz swój bagaż. Pracownicy lotniska wykładają walizki na taśmociąg, a pasażerowie sami je od- bierają. Jeśli znajdziesz się w większym porcie lotniczym, zobaczysz, że takich taśmociągów jest więcej. Ale spokojnie każdy posiada ekran informacyjny, na którym widnieją dane lotu. Czas oczekiwania na bagaż wynosi od 20 minut do godziny. Wszystko zależy od tego, jak duże jest lotnisko i ile lotów obsługuje. Bardzo ważna uwaga: kiedy odbierasz swój bagaż, upewnij się, że to twoja walizka. Wiele z nich wygląda łudząco podobnie. Jeśli twój bagaż nie ma cech charakterystycznych (unikalny kolor, zawiązana na uchwycie tasiemka itp.), możesz porównać numer identyfikacyjny z biletu z tym na bagażu, który zamierzasz zabrać. W ten sposób będziesz pewny, że nie zaszła żadna pomyłka.

    Lot z przesiadkami

    W przypadku lotu z przesiadkami regularne linie automatycznie przewiozą twój bagaż na następny lot, a ty musisz odebrać go dopiero w miejscu docelowym. Natomiast jeśli lot realizowany będzie dopiero następnego dnia, musisz odebrać bagaż i ponownie go nadać. W tym miejscu trzeba wspomnieć o wyjątku. W przypadku lotów do USA w pierwszym porcie lotniczym, na którym ląduje samolot, przeprowadzana jest kontrola imigracyjna. Dlatego każdy pasażer musi odebrać bagaż, oddać go do kontroli i ponownie nadać na kolejny odcinek lotu. Nie ma znaczenia, że odbywa się on w obrębie USA.

    Błędy

    Czasem zupełnie nie z twojej winy zdarzają się pomyłki. Może dojść do sytuacji, w której bagaż nie dolatuje z tobą do celu podróży. Istnieje kilka powodów, np. zagubienie podczas przesiadki, pomyłka lotniska, które wysyła bagaż czy opóźnienie w dostawie do samolotu. Jeżeli okaże się, że twój bagaż zaginął lub został uszkodzony, koniecznie musisz zgłosić to w porcie lotniczym, na specjalnym stanowisku Lost&Found. Zrób to zanim opuścisz strefę dla pasażerów. Tam zostaną ci udzielone dalsze instrukcje, możesz także skorzystać z pomocy przy dopełnieniu formalności związanych z poszukiwaniem zaginionej walizki.

     

    tekst: pansamolocik.pl

    fot.: pixabay.com

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere