• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Gdzie moja walizka?

    2016-08-05

    Czasem nawet nowoczesna technologia i starania obsługi nie są w stanie uchronić bagażu przed zaginięciem. Na szczęście istnieje takie miejsce, jak biuro zagubionego bagażu.

     

    Nieważne jak zaawansowany system ich obsługi zostanie wprowadzony, do zagubienia bagażu może dojść zawsze. Nie chcemy nikogo straszyć, ale to niestety jeden z elementów, których nie da się ominąć przy transporcie lotniczym. Zazwyczaj dzieje się to z dwóch powodów. Pierwszym z nich są opóźnienia na lotach tranzytowych, które wymagają szybkiej przesiadki z jednego samolotu do drugiego. W takich wypadkach bagaże po prostu nie są przepakowane wystarczająco szybko i mogą utknąć na lotnisku tranzytowym. Drugim najczęstszym powodem jest zerwanie z bagażu zawieszki informującej o destynacji, co pozostawia go anonimowym. Co więc zrobić w momencie, kiedy po wyjściu z samolotu nie zobaczymy naszej walizki wśród bagaży czekających na taśmie? W takim wypadku należy zgłosić zaginięcie do biura reklamacji bagażowej. Port Lotniczy Gdańsk korzysta z usług dwóch firm handlingowych – LS Airport Service obsługującej rejsy LOT-u i Welcome Airport Service współpracującej z większością pozostałych przewoźników działających na gdańskim lotnisku.

    plgJeśli chcesz zgłosić zaginięcie bagażu, pamiętaj o kilku podstawowych sprawach. Po pierwsze – reklamacja na brak bagażu powinna być złożona przed wyjściem z hali przylotów. Nie wolno ci wcześniej opuścić terenu lotniska, musisz natychmiast udać się do biura reklamacji bagażowej. Trzeba pamiętać także o zabraniu dokumentów podróżnych, czyli kwitu nadania bagażu oraz karty pokładowej. Po złożeniu reklamacji w biurze, pasażer otrzymuje potwierdzenie, tak zwany PIR – Property Irregularity Report, który należy zatrzymać na potrzeby dalszych procedur. Agent reklamacji może również poprosić o opisanie walizki jak i jej zawartości – może się to wydawać dziwne, ale w wypadku zerwania się zawieszki bagażowej jest to niezbędne do odnalezienia zguby. Uszkodzenie bagażu czy brak w jego zawartości w większości linii lotniczych powinny być również zgłoszone bezpośrednio na lotnisku. Linie lotnicze współpracują z serwisami, które reperują bądź wymieniają uszkodzone walizki na nowe. Brakami w zawartości natomiast zajmują się działy odszkodowawcze danego przewoźnika. Każda reklamacja powinna być zgłoszona w pierwszej kolejności do biura reklamacji, a dopiero później agent kieruje pasażera do odpowiedniego serwisu czy linii lotniczej.

    – Całkowite zagubienia należą do rzadkości między innymi dzięki nowoczesnemu systemowi poszukiwania bagażu, który spina wszystkie lotniska w jedną sieć – tłumaczy Karolina Muciłowicz, Koordynator Sekcji Reklamacji Bagażowych w Welcome AS. W tym systemie katalogowane są wszystkie zagubione bagaże. – W 2015 roku do firma Welcome AS założyła spraw na siedem i pół tysiąca walizek łącznie, z czego znakomitą większość udało się odnaleźć i przekazać pasażerom. – dodaje Muciłowicz. Przy olbrzymiej ilości gości odwiedzających Port Lotniczy Gdańsk to naprawdę minimalne liczby. W wypadku odszkodowania za całkowite zaginięcie bagażu, należy skontaktować się bezpośrednio z linią lotniczą. Wcześniej trzeba przygotować dokładny opis i wycenę zawartości swojej walizki. Do przewoźnika trafiają także bagaże nie odebrane z lokalnego biura reklamacji bagażowych, zazwyczaj po 5-7 dniach. Warto też pamiętać, że większość regulaminów wyraźnie mówi, że przewoźnik nie bierze odpowiedzialności za artykuły łatwo psujące się, tłukące, pieniądze, biżuterię czy dokumenty, dlatego przedmioty o dużej wartości warto mieć zawsze przy sobie, w bagażu podręcznym.

    Warto pamiętać także o pewnej drobnostce, która jest pozornie banalna, ale bardzo ułatwia odnalezienie bagażu – oznaczmy go jakimś charakterystycznym elementem. Może to być naklejka z imieniem i nazwiskiem, kolorowa wstążka lub coś podobnego. Czarnych walizek na kółkach z wyciąganą rączką jest naprawdę dużo i cih przeszukiwanie może zająć wiele czasu. A taki mały szczegół bardzo ułatwia odnalezienie walizki dla sekcji reklamacji bagażowych.

    Pracownicy biura mają świadomość, że najczęściej przychodzą do nich klienci zmęczeni podróżą, a na dodatek spotyka ich przykra niespodzianka w postaci braku bagażu. Jednak trzeba mieć na uwadze, że nerwy na nic się nie zdadzą, a rzetelne i szczegółowe informacje przekazane agentowi sekcji z pewnością usprawnią proces poszukiwania walizki.

     

    Kajetan Kusina

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere