• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Straż Graniczna na lotnisku – ręce pełne roboty i... robota

    2016-06-15
    Ewakuacje lotniska w Szczecinie zdarzały się nawet po kilka razy w miesiącu. Jak dotąd przyczyna była na szczęście prozaiczna – roztargniony pasażer, który pozostawił bagaż bez opieki.

     

    W tej kwestii przepisy są nieubłagane i każdy taki przypadek traktowany jest niemal jak alarm bombowy, co skutecznie dezorganizuje pracę każdego portu lotniczego, bez najmniejszego wyjątku. Wszyscy pasażerowie muszą zostać ewakuowani, a wszystko po to, żeby sprawdzić porzucony bagaż, którego najbardziej niebezpieczną zawartość stanowi zazwyczaj maszynka do golenia.
    Ostatnimi czasy działania ewakuacyjne zostały ograniczone, a z części praktycznie całkowicie zrezygnowano. Straż Graniczna na lotnisku w Szczecinie posiada bowiem nowoczesny sprzęt – robota-sapera nazwanego pieszczotliwie Wall-E. Jest to niewielkie, lekkie i wytrzymałe urządzenie wojskowe, które skonstruowane zostało w Massachusetts przez firmę Foster-Miller. W zależności od wyposażenia, poruszający się na parze gąsienic robot może działać jako urządzenie rekonesansowe, zwiadowcze, bojowe lub jako saper. Nie jest jednak w pełni autonomiczny – z bezpiecznej odległości (maksymalnie 1 kilometra) steruje nim zdalnie człowiek, korzystając z walizeczki z dwoma joystickami i monitorem, na którym widać obraz z zamontowanych na robocie kamer. Komunikacja pomiędzy robotem a operatorem może odbywać się drogą radiową lub łączem światłowodowym.

    Wall-E porusza się praktycznie po każdym terenie, nieważne, czy jest to piasek, czy śnieg. Forsuje przeszkody wodne i wspina po schodach, jest nawet w stanie jeździć pod wodą (na głębokości do 30 metrów). Jego maksymalna prędkość to 6,5 km/h. Robot wyposażony jest w różne systemy wizyjne, pozwalające widzieć otoczenie w kolorze, odcieniach czarno-białych, w podczerwieni i wizji nocnej. Może także pracować w każdych warunkach pogodowych. Litowo-jonowe baterie zapewniają mu maksymalnie siedmiodniową aktywność bez międzyładowania. W przypadku pracy robota przy normalnych prędkościach jazdy, bateria wystarcza na 8,5 godziny pracy.

     

    źródło: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere