• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Samolotowe mity

    2016-05-22
    Na temat latania mitów powstało mnóstwo. Niektóre z nich powodują strach przed podróżą samolotem, inne niechęć do konkretnych linii lotniczych, a jeszcze inne po prostu wprowadzają dezinformację.

     

    Postanowiliśmy zmierzyć się z najczęściej powtarzanymi mitami i raz na zawsze je obalić. Oto dziesięć prawd, o których każdy pasażer powinien wiedzieć.

    Krążenie nad portem lotniczym

    Wiele osób uważa, że kiedy samolot krąży nad lotniskiem, to znaczy, że pojawiły się poważne kłopoty – być może nawet jest o krok od katastrofy. Nic bardziej mylnego, nie jest to nic nadzwyczajnego. Zdarza się to stosunkowo często, szczególnie wtedy, gdy samolot zamierza lądować na lotnisku o sporym natężeniu ruchu. Samoloty ustawiają się wówczas w kolejce, a taka sytuacja może trwać nawet godzinę, w zależności od liczby maszyn, które lądują wcześniej. Absolutnie nie należy się tym przejmować.

    Powietrze w samolocie a infekcje

    Pewnie spotkałeś się ze stwierdzeniem, że w samolocie łatwo można złapać jakąś infekcję, ponieważ powietrze, którym oddycha tylu pasażerów na pewno pełne jest drobnoustrojów. Tak naprawdę na pokładzie funkcjonuje system oczyszczania i powietrze w kabinie poddawane jest filtracji, dzięki której usuwane są wszelkie bakterie. Samolot to miejsce publiczne i – podobnie jak w sklepie, hotelu czy restauracji – zawsze istnieje prawdopodobieństwo złapania infekcji. Nie musisz się jednak obawiać, że każda podniebna podróż oznacza kłopoty ze zdrowiem i że w samolocie jesteś na nie narażony mocniej niż gdzie indziej.

    Za mało paliwa

    Kolejny popularny mit – samolot zawsze posiada tylko tyle paliwa, by mógł pokonać konkretną trasę i jeśli z jakichś powodów będzie znajdował się w powietrzu dłużej, to na pewno wydarzy się coś złego. To bzdura. Wsiadając na pokład samolotu możesz mieć pewność, że dysponuje on odpowiednią ilością paliwa, która nie tylko pozwala dolecieć do celu, ale też dotrzeć na alternatywne lotnisko czy wykonać nieudane podejście do lądowania. Pamiętaj, że samolot nigdy nie startuje z ilością paliwa „na styk”.

    Ptaki wlatujące do silnika

    Pewnie obiło ci się o uszy, że jeśli ptak wpadnie do silnika, może spowodować jego zatrzymanie? Uspokajamy, to tylko kolejny straszak. Nie ma możliwości, by tak się wydarzyło. Maszyna przed dopuszczeniem do użytku przechodzi testy, podczas których wrzuca się do silników różne rzeczy i sprawdza, czy mogą one spowodować kłopoty podczas lotu. Warto wiedzieć, że nawet jeśli jeden silnik przestał funkcjonować, maszyna dalej może kontynuować awaryjnie lot z drugim silnikiem.

    Start samolotu a pogoda

    Panuje przekonanie, że samoloty mogą wystartować tylko wtedy, gdy są idealne warunki pogodowe. A przecież gdyby tak było podróż jesienią czy zimą byłaby niemożliwa! Oczywiście często zdarza się, że loty są odwoływane z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, jednak trzeba wiedzieć, że dzięki nowoczesnym systemom nawet przy niemal zerowej widoczności i złej pogodzie, piloci samolotów mogą bezpiecznie wylądować.

    Otwieranie drzwi podczas lotu

    Krążą opowieści o tym, że można otworzyć drzwi samolotu podczas lotu. Wiele osób boi się, że ktoś wpadnie na taki właśnie pomysł i wszyscy zostaną wyssani z maszyny. Zapewniamy, że nie ma takiej opcji. W trakcje lotu, kabina jest pod ciśnieniem i otwarcie drzwi jest niemożliwe. Poza tym, drzwi wyposażone są w specjalne zabezpieczenia. Wyjścia ewakuacyjne są wykonane w taki sposób, że można je otworzyć tylko dzięki pociągnięciu ich do środka, a różnica ciśnień podczas lotu sprawia, że drzwi wypychane są na zewnątrz i nie ma sposobu na ich otworzenie.

    Autopilot zamiast pilota

    Jesteś w błędzie, jeśli uważasz, że pilot samolotu może włączyć autopilota i pójść się zrelaksować czy zdrzemnąć. Oczywiście nowoczesne technologie pozwalają na wiele, jednak z funkcji autopilota piloci korzystają przeważnie na wysokości przelotowej, rzadko podczas lądowania czy też startu. Poza tym, nawet kiedy pomaga im ta opcja, mogą dokonać korekty i – co najważniejsze – nie spuszczają wzroku ze sterów.

    Za młody pilot

    Sądzisz, że nie można ufać młodym pilotom, ponieważ nie mają doświadczenia i na pewno popełniają więcej błędów niż ich starsi koledzy? Jeśli tak – musimy Ci uświadomić, że każdy pilot przechodzi niezwykle skomplikowane testy, m.in. zdrowotne, psychologiczne czy wytrzymałościowe. Zanim otrzyma licencję musi wykazać się odpowiednią wiedzą i koniecznie wylatać mnóstwo godzin. Dodatkowo czynni piloci przechodzą obowiązkowe testy okresowe. Organizowane są też szkolenia w kabinie symulacyjnej, w której piloci reagują na różne trudne sytuacje, które podczas lotu mogą się zdarzyć. Dlatego, nawet jeśli wydaje Ci się, że pilot jest bardzo młody, możesz być pewien, że dysponuje odpowiednim doświadczeniem.

    Loty nad Trójkątem Bermudzkim

    Trójkąt Bermudzki to miejsce budzące i ciekawość, i strach – podobno na jego obszarze znikają samoloty. Myślisz, że linie lotnicze nakazują pilotom go omijać? Okazuje się, że nie. Przewoźnicy nie mają zamiaru wydłużać tras tylko po to, by omijać Trójkąt Bermudzki. Ludzie latają przecież na Karaiby, spokojnie docierają tam i wracają, więc nie masz się czym martwić.

    Tanie linie a bezpieczeństwo

    Błędne jest przekonanie, że tanie linie nie zapewniają bezpieczeństwa, a ich flotę budują stare, wysłużone już maszyny. Okazuje się, że zarówno tradycyjne, jak i tanie linie dysponują w większości maszynami tych samych producentów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo – samoloty spełniają te same normy. W lotnictwie obowiązują surowe przepisy związane z przeglądem samolotów i każdy z nich przed startem jest bardzo dokładnie sprawdzany. Możesz więc planować podróż i rezerwować bilety u taniego przewoźnika.

     

    źródło: www.pansamolocik.pl

     

    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere