• Współpraca
  • O nas
  • Polityka Prywatności
  • Reklama
    reklama Anywhere
    Anywhere .


    Crowdfunding na sportowo

    2016-03-25

    Mało jest zjawisk, które są w stanie zjednoczyć tak wielu ludzi, jak dzieje się to w wypadku sportu. Także na platformie Wspieram.to widać, jaką popularnością cieszą się inicjatywy mające na celu pomoc młodym sportowcom.

     

    wspiermtoUprawianie sportu na profesjonalnym poziomie wiąże się często z naprawdę dużymi kosztami. Specjalistyczny sprzęt i wyjazdy na zawody potrafią obciążyć każdy portfel. Niestety, z tego powodu wielu młodych sportowych adeptów trafia na nieprzekraczalną barierę. Pół biedy, jeśli znajdzie się sponsor chętny na przygarnięcie młodego pasjonata i pokrycie kosztów związanych z uprawianą przez niego dyscypliną. Jednak nie każdy ma takie szczęście i wielu musi szukać innych sposobów na sfinansowanie swojego rozwoju. Ponownie z pomocą przychodzą zbiórki społecznościowe. Na Wspieram.to można zaobserwować ciągły wzrost zainteresowania pomocą ambitnym sportowcom, co tradycyjnie przejawia się w robiących wrażenie liczbach. Udane kampanie sportowe zgromadziły ponad 293 tys. złotych, z czego największa – ponad 137 tys. Była to kampania motocyklowego mistrza, Adriana Paska, druga po absolutnie rekordowej kampanii Wisły Kraków (823 129 zł) na partnerskiej platformie dedykowanej projektom klubów sportowych. Zbiórki sportowe różnią się zasadniczo od większości akcji w innych kategoriach, bo w tym wypadku najczęściej wspieramy sukces konkretnej osoby, bez oczekiwań na własne korzyści. – Nie wspieramy takich projektów z chęci posiadania jej produktu finalnego – płyty, gry czy książki – a z chęci zostania swego rodzaju sponsorem lubianego sportowca czy drużyny. Nagrody w tego typu projektach są również nieco inne i bardziej możemy liczyć na wideo-podziękowania, wspólny trening czy zaproszenie na mecz niż gadżety – tłumaczy Dominika Zabrocka ze Wspieram.to. – Nie zmniejsza to jednak zaangażowania wspierających, przeciwnie – obserwujemy naprawdę wspaniałą aktywność fanów sportu zarówno w realizację projektu, jak i udostępnianie go w mediach społecznościowych, by dotarł do jak największej liczby zainteresowanych – dodaje.

    Sportowcy organizujący zbiórki na swoje cele to zazwyczaj osoby, które mogą się pochwalić pewnym dorobkiem i sukcesami. Najczęściej mają swoje oddane grono fanów, co oczywiście bardzo pomaga w przeprowadzeniu zbiórki, chociażby dzięki możliwości szerszego rozgłosu. Przykładem zbiórek, które miały największy wpływ na rozwój sportowej kariery, są dwie kampanie. Pierwsza z nich to „Z szablą” młodej mistrzyni szermierki Angeliki Wątor. Dzięki uzbieranej kwocie udało się jej wziąć udział w I Igrzyskach Europejskich w Baku, gdzie wywalczyła dla Polski złoty medal. Warto chyba w tym wypadku wspomnieć, że zbierana kwota nie należała do astronomicznych. wspiermto2W przypadku drugiej akcji było to bazowo „zaledwie” 3 600 zł. Jak widać, nawet tak niewielkie w założeniu projekty mogą przynieść niesamowity sukces. Podobny efekt przyniosła zakrojona na większą skalę akcja „Polska Kadra Narodowa Kitesurfingu”, która zakończyła się na sumie 56 000 zł. Ekipa składająca się z uhonorowanych zawodników wciąż miała problemy z znalezieniem sponsorów do tego drogiego sportu. Pierwsze efekty ich zaangażowania można było zauważyć kilka dni temu, kiedy należący do drużyny Błażej Ożóg wspiął się na pierwsze miejsce w światowym rankingu w kategorii foil racing.

    W chwili pisania tego tekstu na Wspieram.to aktywnych jest aż pięć akcji związanych ze sportem. Wśród nich znajduje się projekt dla miłośników zawodów Iron Man i akcja para-jeździecka mająca na celu zakup konia dla cierpiącej na porażenie mózgowe Magdy Cycak. Dominika Zabrocka relacjonuje, że cały czas napływają nowe zgłoszenia związane ze sportowymi projektami. – Sportowy crowdfunding przeżywa rozkwit, fani polskich zawodników wzięli sprawy w swoje ręce! – komentuje optymistycznie.

     

    tekst: Kajetan Kusina

    źródło fot.: mat. prasowe

    Galeria
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere
    Reklama
    reklama Anywhere