ANYWHERE          TV           REDAKCJA

#SHEkNEWs

she_k

SECOND HAND SEPTEMBER

Akcja Second Hand September, czyli wrzesień z drugiej ręki została zapoczątkowana przez brytyjską organizację charytatywną Oxfam, która od 15 lat walczy z ubóstwem i zwraca uwagę na problem marnotrawstwa ubrań, nadprodukcję oraz na to jak przemysł tekstylny wpływa na środowisko naturalne. Stąd założenia akcji – nie kupujemy nowych ubrań, wyjątkami są lumpeksy oraz portale takie Vinted lub Less. Przemysł tekstylny jest drugim (po petrochemii), który ma najbardziej destrukcyjny wpływ na stan zanieczyszczenia Ziemi. Akcja może wydawać się mało skuteczna, ale według wyliczeń OXfam, gdyby przez miesiąc każdy Brytyjczyk zaprzestałby kupowania nowych ubrań w sklepach, wtedy Wielka Brytania zmniejszyłaby emisję gazów cieplarnianych równą 900 lotom samolotem dookoła świata! Jeśli chcecie wziąć udział w akcji należy wstawić swoje zdjęcie w stylizacji z drugiej ręki na Instagrama i oznaczyć @OxfamGB oraz dodać #SecondHandSeptember. Akcja cieszy się coraz większym powodzeniem poza granicami Wielkiej Brytanii, a dla najlepszych outfitów są przewidziane nagrody.

#moda #społeczne

POCIĘTY BANKSY ZNÓW TRAFI NA AUKCJĘ

Obraz “Dziewczynka z balonikiem” autorstwa Banksy’ego, który uległ “samozniszczeniu” tuż po tym jak został sprzedany w Londynie za ponad milion funtów, ponownie trafia na licytację – dzieło może osiągnąć cenę nawet sześciu milionów funtów. “Obraz stał się pierwszym dziełem sztuki w historii, które powstało na żywo podczas aukcji” – podkreśla Dom Aukcyjny Sotheby’s. Dzieło po tamtym wydarzeniu zatytułowano “Miłość jest w koszu” i ma ponownie trafić pod młotek 14 października.

#sztuka

MANESKIN W KAMPANII DOMU MODY GUCCI

Włoski zespół Maneskin stał się gwiazdą kampanii “Aria” legendarnego domu mody Gucci. Na Instagramie marki dyrektor artystyczny Alessandro Michele wyznaje, że kolekcja jesień-zima “ma uchwycić rewolucyjną i radosną energię Erosa, będącą twórczą siłą współczesnego wyrazu”. Jak na razie na artyści opublikowali tylko dwa zdjęcia z kampanii “Aria”, na których prezentują ubrania w stylu lat 70. które charakteryzują się koszulami z falbanami, zamszowymi lub cekinowymi dzwonami oraz wielokolorowymi garniturami. Muzyków możemy także zobaczyć na zdjęciach promocyjnych kosmetyków Gucci, prezentujących charakterystyczne rockowe makijaże, czyli przydymione, mocne oczy oraz klasyczne czerwone usta. Jest to dzieło dyrektora kreatywnego Gucci Alessandra oraz dyrektora artystycznego Christophera Simmondsa, a za obiektywem stali: Mert Alas i Mac Piggot, czyli duet Mert&Marcus. Efekt końcowy robi ogromne wrażenie!

#moda

 

grafika na zdjęcie główne autorstwa Alicji Rynkiewicz

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE