Czy teriantropia jest możliwa? Milena Sidorova, pająk i taniec

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Animizacja i personifikacja w literaturze jest dosyć powszechna – chyba każdy znał jako dziecko zabawę Stary niedźwiedź mocno śpi. Naśladowanie zwierząt i istot fantastycznych w grach stało się pewnego rodzaju rozrywką, z której Milena Sidorova postanowiła skorzystać już jako dziecko. I wyszło jej to fantastycznie.

The Spider był przepustką do sławy choreaografki, która pomimo biegu czasu nadal otrzymuje pytania co do szczegółów powstania przedstawienia. Jak twierdzi artystka, już jako dziecko uwielbiała obserwować pająki i sposób ich poruszania. Uważała, że każdy ruch jest przepełniony gracją z domieszką ekstrawagancji. Podczas nauki w szkole baletowej, postanowiła zabawić się w domowym zaciszu, imitując ruchy zwierzęcia. Okazało się, że z ukrycia ogląda ją matka, która stwierdziła, że występ wyglądał zabawnie. Zasugerowała więc córce stworzenie całej choreografii.

Sidorova zaczęła naukę baletu w wieku trzech lat. Rok później, występowała w duecie w narodowym programie na antenie ukraińskiej telewizji. Mając osiem lat, dołączyła do profesjonalnej grupy baletowej.

Choć w trakcie przedstawienia, Sidorova wygląda, jakby taniec był dosyć prosty w wykonaniu, tak wyznała, że poza pająka wymaga konkretnej elastyczności bioder i dolnego odcinka kręgosłupa, co mogłoby uniemożliwić występy nawet profesjonalnym tancerzom. W wystąpieniu, artystka, z niebywałą dokładnością odtwarza ruchy pajęczaka. Pierwsze oficjalne pokazy Pająka, nastąpiły podczas zawodów w Moskwie, Kijowie i Londynie, kiedy tancerka miała 13 lat.

Już przy przyjmowaniu pierwotnej pozy można łatwo się pomylić i pająk może wyglądać jak niezgrabna żaba, jednak sprawdzenie swoich sił w choreografii pomoże w ocenie indywidualnych umiejętności.

Milena Sidorova ponad 25 unikatowych choreografii, współpracując jednocześnie z Dutch Nationall Ballet w Amsterdamie i Royal Opera House w Londynie.

 

Reklama