Małgorzata Giermaz

Absolwentka historii sztuki, Ochrony Dóbr Kultury i Środowiska, zafascynowana sztuką pod każdą postacią, co zaowocowało nawiązaniem współpracy z wieloma magazynami. Interesuje się także psychologią sztuki, odzyskiwaniem zagrabionych arcydzieł i falszerstwami.

Nikifor. Niezrozumiany malarz

Wygląda na starszego niż jest w rzeczywistość. Kapelusz, stare, wyciągnięte ze śmieci swetry i okulary w rogowej oprawie. Godzinami przesiaduje w cerkwi, gdzie podziwia ikony.

Han van Meegeren. Życie przed Vermeerem

Wysoki i szczupły nie przypomina fałszerza. Zamknięty w sobie outsider, doskonale posługujący się pędzlem i farbami, w ostatnich miesiącach II wojny, przyznaje się do skopiowania

Roman Cieślewicz. Jedyny taki grafik

Kocha proste, czytelne i syntetyczne symbole. Długie godziny spędza na tworzeniu unikatowych prac, z których większość zostanie zaprezentowana szerszej publiczności. Roman Cieślewicz, jeden z najsłynniejszych

Edward Hopper. Artysta samotności 

Do zdjęć zwykle pozuje w trzyczęściowym, eleganckim garniturze. Ma zamyślony, lekko melancholijny wyraz twarzy. Nagabywany przez dziennikarzy, o to jak tworzy, wzrusza ramionami i mówi: Cóż, mam bardzo

Lee Krasner. Artystka przed Pollockiem

Niemal całe życie zajmuje jej wypominanie prasie, że jest samodzielną malarką, a nie dodatkiem do sławnego męża. Pani Pollock, jak tytułują ją niektórzy, niejednokrotnie wyznaje:

Alceo Dossena. Artysta czy fałszerz?

Tytan pracy. Dużo czasu spędza w pracowni, gdzie z chropowatych bloków marmuru wyłaniają się kolejne rzeźby do złudzenia przypominające dzieła Donatella i Giovanniego Pisano. Gdy