Ford kontynuuje elektryfikację gamy swoich samochodów, wprowadzając nowy silnik hybrydowy i zwiększając produkcję zestawów akumulatorowych w Walencji, w Hiszpanii.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

  • 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec będzie produkowany od końca 2022 roku w Walencji w Hiszpanii, obok obecnie wytwarzanych w fabryce silników 2,0- i 2,3-litrowych.
  • Ford zwiększy moce produkcyjne pakietów akumulatorów w zakładzie montażu pojazdów w Walencji.
  • Ford rozwija gamę pojazdów osobowych, wzmacniając swoją siłę rynkową dzięki takim pojazdom jak Kuga, Puma i Explorer PHEV oraz wprowadzając nowe modele. Sprzedaż Kugi PHEV przekracza obecnie 50% całkowitej sprzedaży wszystkich wersji modelu Kuga
  • Ford Mondeo zostanie wycofany z produkcji na początku 2022 roku, modele S-MAX i Galaxy będą nadal produkowane, w tym niedawno wprowadzone na rynek wersje w pełni hybrydowe.
  • Ford podtrzymuje wcześniejsze zapowiedzi, według których do połowy 2026 roku pełna europejska gama pojazdów osobowych marki będzie miała napęd bezemisyjny, całkowicie elektryczny lub hybrydowy typu plug-in, a do 2030 roku planowane jest stuprocentowe przejście na napędy w pełni elektryczne.

Ford poinformował o kontynuowaniu inwestycji w zelektryfikowaną przyszłość swoich zakładów w Walencji (Hiszpania). Pod koniec 2022 roku będzie tam w fabryce silników produkowany nowy 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec, a zakłady zwiększą możliwości produkcyjne w zakresie pakietów akumulatorowych.

– To kolejny krok na drodze elektryfikacji Forda, stanowiący pomost do całkowicie elektrycznej przyszłości samochodów osobowych i świadczący o naszym nieustającym zaangażowaniu w działalność produkcyjną w Walencji, gdzie od 2011 roku zainwestowaliśmy około 3 miliardów dolarów – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes ds. produkcji, Ford of Europe.

Od końca 2022 roku w fabryce silników w Walencji będzie produkowany na rynek europejski 2,5-litrowy silnik hybrydowy Duratec, który napędza model Kuga PHEV, a także modele w pełni hybrydowe Kuga, Galaxy i S-MAX. Pracująca w cyklu Atkinsona, 2,5-litrowa jednostka benzynowa będzie pierwszym tego typu silnikiem produkowanym przez Forda w Europie, co wzmocni znaczenie pojazdów PHEV oraz w pełni hybrydowych w obecnej, a także w przyszłej europejskiej ofercie Forda.

Silnik hybrydowy Duratec o pojemności 2,5 litra, który jest obecnie produkowany w zakładach Forda w Chihuahua w Meksyku, będzie produkowany w Walencji obok silników benzynowych EcoBoost o pojemności 2,0 i 2,3 litra, na które nadal jest duży popyt.

Ford potwierdził również przekazanie dodatkowych 5,2 mln euro na zwiększenie zdolności produkcyjnych przy montażu pakietów akumulatorów w Walencji, w ślad za początkową inwestycją o wartości 24 mln euro, o której firma informowała w styczniu 2020 roku i w wyniku której zakład rozpoczął działalność we wrześniu ubiegłego roku. Dodatkowe moce są niezbędne do zaspokojenia zwiększonego popytu na pojazdy zelektryfikowane i przyszłej produkcji.

Portfolio pojazdów osobowych ewoluuje w miarę postępów Forda na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości

Na początku tego roku Ford ogłosił, że globalnie zainwestuje co najmniej 22 miliardy dolarów w elektryfikację samochodów, czyli prawie dwa razy więcej niż przewidywały wcześniejsze plany inwestycyjne dotyczące pojazdów elektrycznych oraz że zainwestuje 1 miliard dolarów w stworzenie Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii w Niemczech, ukierunkowanego na produkcję pojazdów elektrycznych. Będzie to pierwszy taki zakład Forda w Europie. Pierwszy europejski, seryjny, w pełni elektryczny samochód osobowy Forda zostanie wprowadzony do produkcji w tym zakładzie w 2023 roku, przy czym rozważa się możliwość równoległej produkcji drugiego w pełni elektrycznego pojazdu.

Do połowy 2026 roku pełna gama samochodów osobowych Forda w Europie będzie zdolnych do poruszania się z zerową emisją – będą to pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydowe plug-in – przejście na napędy w pełni elektryczne planowane jest do 2030 roku.

W miarę jak Ford zmierza ku całkowicie elektrycznym pojazdom osobowym, preferencje europejskich konsumentów ulegają ciągłym zmianom. W 2020 roku 39% sprzedaży pojazdów osobowych Forda stanowiły SUV-y i crossovery, co oznacza wzrost o osiem punktów procentowych w stosunku do roku 2019. Ponadto klienci coraz bardziej ufają samochodom zelektryfikowanym – ponad 50 procent nabywców Kugi kupiło ten samochód w wersji PHEV.

W wyniku postępującej zmiany upodobań klientów, Ford zdecydował o wycofaniu z produkcji z końcem marca 2022 roku modelu Mondeo. Inne duże crossovery i samochody uniwersalne Forda – siedmiomiejscowe modele Ford Galaxy i Ford S-MAX – będą nadal produkowane, w tym niedawno zaoferowane klientom w pełni hybrydowe wersje obu tych modeli.

Wprowadzony na rynek w 1993 roku Mondeo był pierwszym pojazdem Forda, który został okrzyknięty samochodem globalnym, mającym na celu zastąpienie wielu modeli marki na całym świecie. Od momentu wprowadzenia na rynek europejski, gdzie zastąpił Forda Sierrę, łączna sprzedaż Mondeo osiągnęła do tej pory około pięć milionów egzemplarzy.

Ford jest w pełni przekonany do rozwijania swojej oferty pojazdów osobowych w Europie i umacniania pozycję dzięki takim pojazdom jak Kuga, Puma i Explorer PHEV. Firma wprowadza na rynek europejski nowe modele, w tym znakomitego, w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, który właśnie trafia do sprzedaży, a także Mustanga Mach-E GT, który pojawi się jeszcze w tym roku oraz pierwszy w pełni elektryczny samochód osobowy, który pojawi się na rynku w 2023 roku.

Reklama

#SHEkNEWs

AUTORSKIE KOSMETKI MACIEJA ZIENIA Marka Maciej Zień wprowadziła na rynek