Matki z piątkami w szkole mają tę samą liczbę pracowników, co ojcowie z dwójami

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Według najnowszego badania, matki, które w szkole średniej wykazały się dobrymi wynikami w nauce mają podobne zdolności przywódcze, co ojcowie z gorszymi wynikami.

 

Do obserwacji użyto ogólnokrajowych danych ze Stanów Zjednoczonych. Prześledzono grupę osób z wyżu demograficznego, które urodziły się w latach 1954-1964. Skoncentrowano się na grupie 5000 ludzi i uzyskano ich transkrypcje ze szkół średnich. Następnie porównano dane z ich odpowiedziami dotyczącymi ich kariery w latach 1988-1998 (większość była wtedy w latach 30).

 

Wyniki pokazały, że mężczyźni zarządzają większą liczbą pracowników niż kobiety, niezależnie od ich średniej ocen. Zauważono jednak pewną zależność. Ojcowie ze średnią 4,0 zarządzali grupą mającą średnio 19 osób, mężczyźni z podobną średnią bez dzieci zarządzali grupą średnio 10 osób, natomiast ojcowie, ze średnią 1,0 zarządzają średnio 5-osobową grupą osób. Matki z najlepszą średnią zarządzały grupą mniejszą niż 5 osób, kobiety bez dzieci z równie dobrą średnią zarządzały ok. 7 osobami, natomiast te z gorszymi wynikami – 3 osobami.

 

W niedawno przeprowadzonych badaniach ekonomicznych wyróżniono tzw. „straconych Einsteinów”, czyli inteligentnych osób z biednych rodzin, które nie otrzymują niezbędnego wsparcia, jak dzieci z bogatych rodzin ze słabymi wynikami. Badacze porównują sytuację z sytuacją kobiet. Jak twierdzą, amerykańskie korporacje nie wykorzystują ich przywódczego potencjału, sprawiając że najzdolniejsze osoby mają utrudnioną karierę przywódczą w związku z tym, jakiej są płci.

 

Źródło 

Reklama

Macarena 24/7

Kiedy w duszy gra macarena. Dwadzieścia cztery na dobę, człowiek