Badacze znaleźli sposób na wyleczenie sparaliżowanych myszy

Niemieccy naukowcy  sprawili, że sparaliżowane myszy po urazach rdzenia kręgowego mogą ponownie chodzić. Dotychczas uważano, że przywrócenie połączeń neuronowych u ssaków jest niemożliwe.

Z powodu urazów rdzenia kręgowego, ludzie często zmuszeni są do spędzenia życia na wózku inwalidzkim, ponieważ nie wszystkie włókna nerwowe, przenoszące informacje między mózgiem a mięśniami są w stanie się zregenerować. Badacze z Ruhr University Bochum doszli do przełomowego odkrycia. Za pomocą specjalnie zaprojektowanego białka przywrócili sparaliżowane komórki nerwowe myszy do sprawnego działania. Leczenie polegało na wstrzyknięciu nośników informacji genetycznej do mózgu, która zdeterminowała produkcję protein. „Okazało się, że białko nie tylko stymuluje do pracy mięśnie, jest również przenoszone przez mózg dalej. Dzięki temu możemy uaktywniać znacznie więcej połączeń nerwowych, a w efekcie – przywrócić gryzoniom zdolność do chodzenia” – powiedział Dietmar Fischer, jeden z badaczy.

Niemiecki zespół planuje wykorzystać odkrycie do kontynuacji badań. „Musimy sprawdzić czy nasza metoda zadziała w przypadku większych ssaków. Zanim zastosujemy nową metodę na ludziach, musimy się upewnić, że zadziała ona w przypadku zwierząt takich jak świnie czy psy” – podsumować Fischer.