Badania potwierdzają: granie w gry nie powoduje agresji

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Przeprowadzono 10-letnie badanie, aby raz na zawsze określić czy brutalne gry wideo w wieku dziecięcym aktywują zachowanie agresywne u dorosłych. Okazuje się, że głoszona niegdyś teoria jest nieprawdziwa.

Zebrano młodych dorosłych, którzy w dzieciństwie nie stronili od brutalnych gier wideo. Tym razem, do analizy danych przystąpiono używając bardziej współczesnej metody, znanej jako skoncentrowane na osobie, nie na zmiennej (np. cesze powiązanej z inną zmienną). Dzięki tego typu spojrzeniu, można dokładniej przyjrzeć się konkretnemu przypadkowi.

Uczestników zrekrutowano już w 2007 roku, za pośrednictwem numerów telefonu oraz kwestionariuszy. Udział wzięło 65% osób białoskórych, 12% czarnoskórych, 19% etnicznych oraz 4% innych. Każda z osób oceniona była pod kątem agresji, objawów depresji i lęku praz zachowań prospołecznych. Podzielono osoby na trzy grupy – grającą w bardzo brutalne gry w dzieciństwie (4%), grającą w gry z umiarkowanym poziomem brutalności (23%) oraz grającą w gry o niskiej brutalności (73%).

Analiza pokazała, że chłopcy częściej sięgali po brutalne gry wideo niż dziewczyny, ale przede wszystkim, okazało się, że poziom agresji w wieku 23 lat osób, grających w mało brutalne niczym nie różnił się od poziomu u osób grających w młodym wieku w gry bardzo brutalne.

 

Źródło 

Reklama