Według badań opublikowanych w Experimental Brain Research, ludzie cierpiący na depresję lubią depresyjny content. Obrazki nawiązujące do smutku, beznadziei, izolacji w przewrotny sposób, potrafią rozbawić chorą osobę.
W badaniu wzięły udział 43 osoby cierpiące na schorzenie oraz 56 osób zdrowych. Uczestnikom pokazano serię memów neutralnych oraz nawiązujących do stanów depresyjnych. Następnie poproszono uczestników o ich ocenę w pięciopunktowej skali pod kątem humoru, możliwości odniesienia się, potencjału podzielenia się ze znajomymi oraz poprawy nastroju. W porównaniu z grupą kontrolną, osoby cierpiące na depresję oceniały memy wyżej w skali humoru oraz odniesienia się.
Następnie przeprowadzono badania metodą śledzącą ruch gałek ocznych. Tym razem pokazano im dwa obrazki – depresyjne oraz neutralne. Okazało się, że osoby z depresją szybciej i dłużej koncentrowały się na memach, z którymi się utożsamiali. „Jako osoba cierpiąca na depresję, bardziej utożsamiam się z obrazkami nawiązującymi do mojego stanu psychicznego, zarówno ja, jak i moi znajomi uważamy, że pomimo czarnego humoru i negatywnego znaczenia, jakie niosą depresyjne obrazki, są one zabawne” – powiedział Umair Akram, główny autor badania.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Post udostępniony przez Classical Art Memes (@classical_art_memes_official)