Transit podwozie z kabiną L5 z przednim napędem – 10 EP z tylną kabiną sypialną!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

  • Ford rozszerza ofertę modelu Transit o podwozie L5 z przednim napędem, opcjonalną automatyczną skrzynią biegów i największym w segmencie rozstawem osi wynoszącym 4522 m
  • Najbardziej zaawansowana technika oferowana przez Forda dostępna jest również w modelu Transit – na liście wyposażenia może się znaleźć inteligentny tempomat, najnowsze rozwiązania multimedialne czy zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu
  • Kabina Forda Transita L5 pomieści do trzech pasażerów i może być wyposażona w górną lub tylną kabinę sypialną

 

WARSZAWA, 16 grudnia 2020 roku – Ford Transit to model, który produkowany jest już od 67 lat. Jego najnowsza wersja podwozia o najdłuższym rozstawie osi, oznaczonym L5 została wyposażona w napęd na przednie koła, opcjonalną automatyczną skrzynię biegów i systemy godne aut osobowych. Ponadto oferuje najbardziej komfortową w segmencie kabinę.

Ford Transit podwozie L5 z przednim napędem stanowi doskonałą bazę pod 10 paletową zabudowę skrzyniową. Pojazdy tej klasy są popularne w transporcie długodystansowym i stanowią uzupełnienie transportu pojazdami o DMC powyżej 12 ton.

Pojedyncza kabina Transita L5 może pomieścić do trzech osób. Dodatkowo można ją rozbudować o przestrzeń sypialną – w odmianie kabiny górnej lub tylnej. Kabina sypialna pozwala na nocowanie w każdych warunkach pogodowych i może zostać wyposażona w ogrzewanie postojowe oraz np. czajnik, lodówkę lub sprzęt multimedialny.

Nowa generacja silników i napęd na przednie koła

Jedną ze zmian w najnowszej odsłonie Forda Transita L5 jest wykorzystanie przedniego napędu. Jest on lżejszy – o prawie 100 kg – od klasycznego układu z tylnym napędem, co pozytywnie wpływa na ładowność samochodu. Przedni napęd pozwala również na zmniejszenie zużycia paliwa.

Pod maską przednionapędowego Forda Transita z podwoziem L5 pracują udoskonalone silniki New EcoBlue spełniające rygorystyczne normy emisji Euro VID. Pojazdy wyposażone są w jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów. Występują one w dwóch wersjach: 130 KM z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm lub 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm.

Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. W ofercie znaleźć można również 6- biegowy automat SelectShift. Umożliwia on również ręczną zmianę biegów oraz zapewnia możliwość blokowania poszczególnych przełożeń.

Najdłuższy rozstaw osi w segmencie

Oznaczenie L5 dedykowane jest w przypadku Forda Transita wersji podwozia z kabiną z największym w ofercie rozstawem osi. Wynosi on 4522 mm, co czyni go obecnie najdłuższym w całym segmencie samochodów dostawczych do 3,5t. Wytrzymałe podwozie na ramie drabinowej stanowi płaską i solidną podstawę do zabudowy

Maksymalna długość zabudowy w modelu Transit L5 to 5337 mm, a maksymalna szerokość zewnętrzna zabudowy to 2400 mm. Oznacza to, że w zabudowie skrzyniowej zmieści się 10 europalet.

Zastosowany napęd na przednie koła zmniejszył o 100 mm w stosunku do odmiany z napędem na tył wysokość tylnej części ramy. Teraz wynosi ona 635 mm.

Systemy wspomagania kierowcy godne samochodów osobowych

Samochody dostawcze przez lata projektowane były bez zbędnej dbałości o komfort kierowcy i pasażerów. Najnowszy Transit L5 oferuje nie tylko wygodne siedzenia i zaawansowane rozwiązania multimedialne. Na liście jego wyposażenia można znaleźć technologię godną dobrze wyposażonych modeli aut osobowych.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się ponadto inteligentny tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości iSLD. Zaawansowana technologia radarowa pozwala wykryć wolniej jadące pojazdy i dostosować prędkość zachowując bezpieczny odstęp od auta poprzedzającego.  Gdy ruch zacznie się odbywać szybciej, Transit L5 również przyspieszy – do prędkości ustawionej w tempomacie. System dodatkowo rozpoznaje znaki drogowe i automatycznie zmniejsza prędkość zgodnie z obowiązującym ograniczeniem.

Nowy Ford Transit L5 może być również wyposażony w system Pre-Collision Assist oraz zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu. Ten pierwszy monitoruje drogę przed samochodem i analizuje odległość względem innych pojazdów i pieszych. Jeżeli kierowca nie zareaguje na sygnały ostrzegawcze, wówczas układ zapobiegania kolizjom podnosi wstępnie ciśnienie w układzie hamulcowym i może automatycznie aktywować hamulce, aby złagodzić skutki kolizji. System kontroli pasa ruchu drganiami kierownicy ostrzega kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. W przypadku braku reakcji prowadzący odczuje na kierownicy siłę wspomagania, która nakieruje pojazd na właściwy pas ruchu.

Jedną z ciekawszych opcji dostępnych w długodystansowym Fordzie jest – znana z osobowych modeli tego producenta – podgrzewana przednia szyba Quickclear. Kierowca ma również do wyboru jeden z trybów jazdy – Normalny i Eco, a system monitorowania stanu pojazdu analizuje dane i pomaga utrzymać maksymalna wydajność silnika.

Dostępne w standardowym wyposażeniu radio AM/FM z DAB+ oprócz Bluetooth®, złącza USB i sterowania z kierownicy zawiera uchwyt do telefonu MyFord Dock. Dzięki niemu smartfon zawsze znajdzie centralne i wygodne miejsce na desce rozdzielczej.

Samochód jest standardowo wyposażony w modem FordPass Connect, który dzięki funkcji Live Traffic będzie dostarczał aktualne dane o ruchu drogowym oraz zmodyfikuje trasę przejazdu uwzględniając warunki drogowe.

Aplikacja FordPass pozwoli natomiast na zdalne zamykanie i otwieranie pojazdu za pomocą smartfona, wyszuka na mapie drogę do zaparkowanego samochodu oraz powiadomi o uruchomieniu alarmu. Dodatkowo pozwoli na odczytanie ponad 150 możliwych informacji o stanie technicznym auta.

Całość uzupełniają automatyczne wycieraczki oraz automatyczne światła. Te ostatnie mogą występować w postaci reflektorów Bi-Xenonowych ze światłami LED do jazdy dziennej.

System multimedialny z Android Auto i Car Play

Transit L5 może być wyposażony w system multimedialny Ford SYNC 3 z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej 8- cali i możliwością sterowania z kierownicy. Wyposażony jest on w nawigację satelitarną, cyfrowe radio DAB/AM/FM oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth, dwa gniazda USB. Aplikacje Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają ponadto pełną integrację ze smartfonem.

Na liście funkcje SYNC 3 znaleźć można ponadto możliwość sterowania telefonem, muzyką, aplikacjami, systemem nawigacji za pomocą prostych poleceń głosowych oraz możliwość odsłuchiwanie na głos wiadomości tekstowych.

 

Dane techniczne samochodów na zdjęciach

 

Ford Transit L5 EU20DXG Backsleeper (Lakier metalizowany Dark Carmine Red)

Silnik 2.0 New EcoBlue 130 KM M6 FWD

Skrzynia biegów mechaniczna M6

Samochód został wyposażony w zabudowę Carpol z dzielonymi symetrycznie burtami aluminiowymi o wysokości 400 mm i pionowym zamknięciem kasetowym. Zabudowa ma regulację wysokości wewnętrznej w zakresie 300 mm. Podłoga została wykonana z wodoodpornej sklejki antypoślizgowej o grubości 15 mm. Wymiary wewnętrzne zabudowy to 4850 mm/2150 mm/2200 mm-2400 mm (dach obniżony-podniesiony).

Na liście dodatkowych akcesoriów zabudowy znaleźć można między innymi osłonę kabiny kierowcy, składane boczne osłony antyrowerowe oraz skrzynkę narzędziową o pojemności 45 litrów, zbiornik na wodę z kranem i pojemnikiem na mydło w płynie.

Kabina sypialna umieszczona z tyłu wyposażona jest w materac o szerokości 54 cm, duże ergonomiczne schowki pod łóżkiem, oraz niezależne oświetlenie.

Ford Transit L5 EU20DXL Topsleeper (Lakier metalizowany Blue Metallic)
Silnik 2.0 New EcoBlue 130 KM M6 FWD

Skrzynia biegów mechaniczna M6

Zabudowa nadwozia Partner to skrzynia aluminiowa z burtami aluminiowymi o wysokości 400 mm i plandeką. Wewnętrzne wymiary wynoszą 5200 mm/2200 mm/2300 mm.

Podłoga została wykonana ze sklejki antypoślizgowej dwustronnie foliowanej z jednostronnym odciskiem siatki. Kabina samochodu została zabezpieczona pałąkiem w postaci profili aluminiowych, a kabina sypialna owiewkami bocznymi lakierowanymi pod kolor nadwozia.
Dodatkowo samochód w tej zabudowie może być wyposażony w ogrzewanie postojowe, osłony przeciw najazdowe oraz skrzynkę narzędziową i zbiornik na wodę.

 

 

Reklama

Reklama

DC z bagien

Trudno stwierdzić czy wrażliwość czytelników uległa zmianie, a może postmodernizm