Badanie: Narcyzi uwielbiają być doceniani w pracy podczas pandemii

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pandemia przewróciła świat do góry nogami. Zawody, które wcześniej były uważane za błahe, teraz są jednymi z najważniejszych. Z takiej sytuacji korzystają narcyzi, którzy chwaleni są nie tylko od pracodawców, lecz także od rządu.

Słowo „bohater” jest zapalnikiem w przypadku osobowości narcystycznych. Naukowcy przyjrzeli się 312 badanym w Stanach Zjednoczonych, którzy zostali określeni mianem „niezbędnych pracowników” podczas pandemii. Najczęściej tyczyło się to osób pracujących w sklepach spożywczych.

Uczestnicy mieli za zadanie wypełnić ankiety, mierzące poziom narcyzmu. Sprawdzono, jak często dzielili się informacją o swojej pracy/swoim stanowisku z innymi. Zauważono pewną korelację. Okazało się, że osoby o wyższym poziomie narcyzmu, byli bardziej skłonni do dzielenia się informacją o swojej sytuacji z prywatnie lub poprzez media społecznościowe.

Wyróżniono dwa typy osobowości. Tzw. „społeczni narcyzi”, to osoby, które uważają się za bardziej pomocne od innych, twierdzące, że będą znane ze swoich dobrych uczynków. Natomiast „narcyzi-agenci” to stereotypowy obraz narcyza, który będzie się chwalił swoimi wynikami, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja.

Dzięki postawieniu takich osób w roli bohatera, częściej uważały one, że przyczyniają się do wzbogacenia życia innych ludzi, wzrastało też ich poczucie wyjątkowości.

 

Źródło

Reklama