Jedzenie wspomagające leczenie depresji i wpływające pozytywnie na nastrój

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

W trakcie leczenia depresji czy zmagania się ze spadkami nastroju, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, trudnego 2020 roku, warto wspomóc się także odpowiednią dietą.

Nieodpowiednia dieta nie jest przyczyną depresji, ale odpowiednia będzie wspierała układ nerwowy podczas leczenia.

Jakie konkretnie produkty należy spożywać i jakie składniki powinna zawierać?

  1. Wartościowe źródła węglowodanów, czyli pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce.
  2. Aminokwasy – tryptofan, niezbędny w procesie powstawania jednego z najbardziej istotnych w regulacji nastroju neurotransmiterów, serotoniny. Bogatymi, naturalnymi źródłami tryptofanu są: spirulina, soja, pestki dyni, sery żółte – szczególnie parmezan i cheddar, banany, ryby, wołowina, drób – zwłaszcza indyk.
  3. Kwasy tłuszczowe omega-3 Najbogatszym źródłem kwasów omega-3, są: łosoś, dorsz, śledzie, sardynki i inne ryby morskie, oleje roślinne, orzechy, nasiona.
  4. Kwas foliowy. Źródłem kwasu foliowego są rośliny liściaste: szczególnie szpinak, także sałata, kapusta, brokuły, brukselka, kalafior.
  5. Najbogatszym źródłem magnezu jest gorzkie kakao. Duże ilości magnezu znajdują się też w czekoladzie, kaszy gryczanej, orzechach, roślinach strączkowych, płatkach owsianych.
  6. Najbogatszym źródłem cynku są ostrygi ale w dużych ilościach występuje także w krewetkach, innych owocach morza i rybach.
  7. Witamina B6 – żeby jej dostarczyć jedz: otręby, kiełki pszenicy, słonecznik, wątróbkę, ryby, mięso, orzechy.
  8. Witamina B12 występuje głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego: rybach, drobiu, mięsie ssaków, mleku, jajkach.
  9. Występuje w orzechach, szczególnie brazylijskich, rybach, drobiu, pszenicy, grzybach, jajkach.
  10. Żelazo. Dostarczymy go jedząc: wątróbkę, małże, ostrygi, ośmiornicę, wołowinę, kasze gryczaną i jaglaną, orzechy, kakao, pestki dyni, jarmuż, brokuł, brukselkę, natkę pietruszki, rośliny strączkowe.

Szczęśliwie czekolada wskazana jest w diecie, która wpływa pozytywnie na nastrój, a skoro to wskazanie prozdrowotne, zacznij od tego co konieczne. Potem zrób to, co możliwe. Za jakiś czas odkryjesz, że dokonałaś/łeś tego, co wydawało Ci się niemożliwym.

Sprawdź porównanie czekolad gorzkich TUTAJ i wybieraj takie bez: E476 (polirycynooleinian poliglicerolu), olej palmowy, E492 (tristearynian sorbitolu), acesulfam K

Przeczytaj też krótki tekst o czterech hormonach szczęścia, czyli o tym co poza dietą będzie wspierające dla dobrego samopoczucia – sprawdź TUTAJ koniecznie!

Reklama