Nie bądź głodna! Fit i light! Czyżby? – Czytaj Skład dla Anywhere.pl

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Chcesz zadbać o swoje zdrowie, samopoczucie, a może dopiąć wygodnie guzik? Stale przekładasz to postanowienie na kolejny poniedziałek? To może oznaczać, że cel wydaje się zbyt trudny lub nierealny. Może dlatego, że poprzednio stosowane diety nie przynosiły oczekiwanego efektu albo byłaś podczas ich stosowania głodna? Może jesteś już gotowa z pełną świadomością i wyrozumiałością zadbać o siebie, rzucając diety?!

Jedz pięć posiłków dziennie, regularnie. Jedz powoli i do syta. Nie bądź głodna!

Jedzenie to Twoje paliwo, musi być wysokojakościowe, dlatego wybieraj produkty z czystym składem i jak najmniej przetworzone.

Produkty typu „fit” czy „light” w większości przypadków nie przysłużą się Twojemu zdrowiu, a nawet mogą mocno zaszkodzić – przyjrzyj się powyższej infografice.

Zbuduj nowe, dobre nawyki żywieniowe. Zacznij od śniadania.

Zamiast „lekkiego” pieczywa z wysokoprzetworzonych zbóż, wybierz ciemny, ciężki, pełnoziarnisty chleb. Dodaj do niego nabiał bez dodatku konserwantów, karagenu i zagęstników, czy wędlinę także bez powyższych substancji dodatkowych. Jajka wybieraj z oznaczeniem „0” lub „1”. Sięgaj też po ryby wędzone i nie zapomnij o dodatku warzyw do śniadania. Masz spory wybór tych, z którymi skomponujesz różnorodne kanapki: sałaty, pomidory, ogórki świeże lub kiszone, rzodkiewki, papryka, cukinia, oliwki, kiełki, korzeń pietruszki (tak, na surowo – ma przyjemny orzechowy smak).

Wolisz płatki czy owsiankę na śniadanie?

Wybierz płatki 100% lub ich mieszanki i dodaj ulubione dodatki w postaci owoców czy orzechów.

Unikaj dosładzanych produktów reklamowanych jako dobra propozycja śniadania: płatków, jogurtów owocowych czy zamienników pieczywa. To najczęściej nie są nawet dobre propozycje deseru – wystarczy zerknąć na ich skład.

Obiad.

Smażonego unikaj. Duś, gotuj, piecz. Zup i kremów nie musisz zabielać – spróbuj lżejszej wersji. Kremy po zblendowaniu są wystarczająco kremowe – przekonaj się. Używaj wielu ziół i przypraw, poznawaj nowe smaki. Po zrezygnowaniu z wysokoprzetworzonej żywności Twój smak wyostrzy się już po miesiącu.

Pamiętaj o drugim śniadaniu, przekąsce i kolacji. Jedzenie pięciu posiłków to nie objadanie się, to racjonalne odżywianie. Paliwo dostarczające Ci niezbędnych wartości odżywczych, które ma bezpośredni wpływ na poziom energii, koncentrację, pamięć, kreatywność, nastrój, napęd do działania, szybkość myślenia i odporność na stres.

Nie bądź głodna! Idź na szybki spacer, jogę, rower. Wybierz ulubioną formę ruchu.

Zadbaj o siebie z uważnością i miłością. Nie zapomnij o czekoladzie, nigdy!

 

Propozycja kolacji:

pół opakowania szpinaku baby (100 g)
2 ząbki czosnku
jajko
kilka pomidorków koktajlowych
oliwa
sól, pieprz
pół kromki ciemnego, ciężkiego chleba

 

Podsmaż przez moment na oliwie starte ząbki czosnku, dodaj szpinak i duś przez dwie minuty. Dopraw solą i pieprzem. Wbij jajko – rozmieszaj lub zostaw całe, gdy się zetnie dodaj przekrojone na pół pomidorki. Jedz z chlebem lub bez.

Reklama