Jagoda Fabicka

Współzałożycielka portalu czytajsklad.com, gdzie przypomina że warto świadomie wybierać produkty spożywcze. Przekonana, że im więcej świadomych nabywców, tym mniej bezwartościowych i szkodliwych produktów. Autorka książki “Czytaj Skład. Gotuj z głową!”

Moderatorka metody Design Thinking.

Zwolenniczka feminatywów.

Boi się motyli, głupoty i ludzi bez poczucia humoru.

Kofeina – jak wpływa na nasze zdrowie?

  Kofeina jest środkiem psychoaktywnym z grupy stymulantów. Kofeina w każdej postaci wpływa na zmniejszenie odczuwania zmęczenia i zwiększa stopień uwagi. Znajduje się nie tylko

Świąteczne lody piernikowe

Przygotuj w kilka minut domowe lody piernikowe, unikając zbędnych i szkodliwych substancji dodatkowych takich jak: syrop glukozowy, glukozowo-fruktozowy, guma guar, guma celulozowa, karagen, E476, olej

Olej z pestek dyni

Ma charakterystyczny orzechowy smak i zapach i wyróżnia się ciemnozielonym kolorem. Stosuje się wyłącznie na zimno. Podgrzany traci swoje prozdrowotne właściwości. Świetnie komponuje się jako

Purée z dyni

  Składniki:   1 mała dynia Hokkaido 1 duży korzeń pietruszki 3 ząbki czosnku sól pieprz świeżo mielony   Przygotowanie:   Pokrojoną dynię (dynię Hokkaido

Shot na odporność

Wystarczy szczypta kurkumy, imbiru i cynamonu wymieszane z dwiema łyżkami soku z cytryny. Wszystkie składniki wymieszaj dokładnie. Pij codziennie.  O imbirze Korzeń imbiru zawiera mieszaninę

Ziemniaki z płatków ziemniaczanych

Płatki ziemniaczane otrzymywane są z suszu z ugotowanego ziemniaka. Susze ziemniaczane są szeroko stosowane w przemyśle spożywczym i w gastronomii. Zmniejszona zawartość wody obniża aktywność

Śmietana termizowana czy pasteryzowana?

Śmietana termizowana produkowana jest ze śmietanki, którą ukwasza się przez dodanie kultur bakterii a następnie poddaje procesowi termizacji. Śmietana termizowana posiada większą odporność na warzenie

Dyrektywa Single-Use Plastics

3 lipca powinna zacząć obowiązywać dyrektywa Single-Use Plastics, realnie projekt do Sejmu trafi jesienią. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej zakłada wycofanie z rynku plastikowych

Dlaczego warto jeść szparagi?!

Szparagi są bardzo nisko kaloryczne – 100g szparagów to tylko 20 kcal. Inulina zawarta w szparagach jest probiotykiem, która odżywia bakterie jelitowe i korzystnie wpływa

Sezam na dobry nastrój

Jedzenie sezamu wpływa pozytywnie na nasz nastrój ze względu na zawartość m.in. tryptofanu, żelaza, wapnia, magnezu. Cynk natomiast poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci. Wykorzystuj

Słodziki ze “zdrowej półki”

Najbezbieczniejszymi zamiennikami cukru są maltitol, erytrytol, ksylitol, sorbitol. Substancje te mają niższą słodkość niż sacharoza i posiadają neutralnie słodki smak. Mają dużo niższą wartość energetyczną,

Najzdrowsze kiełki, to kiełki brokuła

Kiełki dla wzrostu i rozwoju koncentrują więcej witamin i składników mineralnych niż dorosłe warzywa. Tydzień po wykiełkowaniu mają najwyższe stężenie i biodostępność składników odżywczych. Podawanie

Pij więcej wody

Najlepszym napojem dla człowieka jest woda Pij wodę małymi porcjami, regularnie przez cały dzień. Spójrz powyżej, ile należy jej wypijać w ciągu dnia.  Jaką wodę

Ryż – jaki wybrać?

Ryż jest najważniejszym uprawianym zbożem na świecie. Znanych jest około 8 tysięcy jego gatunków. W Polsce na półkach sklepowych znajdziemy ryż długo- , średnio- lub

Herbata miętowa

Herbata miętowa pomaga na wiele dolegliwości. Wspomaga trawienie, podawana jest na kaszel, dobry sen i dla obniżenia napięcia. Głównie znana jest i stosowana przy dolegliwościach