ANYWHERE          TV

5 powodów, dla których pokochasz trening na rolkach

rolki-1

Środek lata i pokłosie epidemii skutecznie zniechęca nas do zakupu karnetu na siłownię. Na szczęście istnieje sporo sposobów na to, aby szybciej i być może efektywniej zadbać o dobrą kondycję, smukłą sylwetkę i potężną dawkę endorfin. Jednym z nich jest jazda na rolkach. Czemu to najlepszy sposób na aktywność i dobra alternatywa dla aerobowego treningu?

Rolki mogą kojarzyć się z czasami dzieciństwa i z przyjemnym spędzaniem lata na świeżym powietrzu. W dorosłym życiu częściej stawiamy na treningi fitness, na ćwiczenia w domu z popularnymi trenerkami lub na jogging, zwłaszcza kiedy za oknem pogoda sprzyja outdoorowej aktywności. O rolkach często zapominamy, a szkoda, bo mają o wiele więcej zalet niż każdy z powyższych treningów. Jakie to zalety?

1. Spalanie tkanki tłuszczowej

Reklama

Przede wszystkim to efektywne spalanie tkanki tłuszczowej, czyli to, na czym zależy nam w pierwszej fazie pracowania nad dobrą i zdrową sylwetką. Lato to czas, kiedy z jednej strony chcemy zachować zgrabną figurę, z drugiej zaś to czas, kiedy spotyka nas wiele okazji do przyjemnego spożywania kalorii. Pizza, lody, obiad w przyjemnej restauracji na zewnątrz i oczywiście alkohol — zimny i orzeźwiający, ale jednocześnie zdradliwy, zwłaszcza w kwestii tak zwanych pustych kalorii. Jazda na rolkach to połączenie treningu cardio z treningiem aerobowym, a to najskuteczniejszy sposób na spalenie nadmiaru tłuszczu. 2-3 treningi w tygodniu sprawią, że po miesiącu twoje ciało nabierze zupełnie nowych kształtów.

2. Wysmuklenie i umięśnienie

Nowe kształty to również smukła i wysportowana sylwetka, którą gwarantuje regularna jazda na rolkach. Godzinny trening na rolkach z przyspieszonym, ale też kontrolowanym tętnem, skutkuje wypracowaniem nowych mięśni, a przy tym wysmukleniem problematycznych części ciała. Rolki to oczywiście najlepszy trening dla ud, łydek i pośladków, ale wbrew pozorom przy tej aktywności pracują również mięśnie brzucha oraz ramion.

3. Pożegnanie z cellulitem

Od lat walczysz z cellulitem i do tej pory nie udało ci się skutecznie zwalczyć skórki pomarańczowej? Cellulit potrafi być bardzo uparty i trudno z nim wygrać. Rolki mogą okazać się jedną z najskuteczniejszych metod do walki z tym problemem. Jak zawsze potrzeba tu cierpliwości i regularnych treningów, ale już po pierwszym miesiącu zauważysz widoczną różnicę. Redukcja cellulitu, podniesione pośladki i wysmuklone uda w jednym? Tak, to naprawdę możliwe.

4. Sportowa kondycja

Często łapiesz zadyszkę i trudno dobiec ci do autobusu? Postaw na poprawę kondycji, w której pomogą ci treningi na rolkach. Efektywne jak bieganie, ale dużo przyjemniejsze — rolki pomogą ci w wypracowaniu kondycji, o jakiej marzyłaś od lat. Wypad w góry nie będzie problemem i, co najważniejsze, żaden autobus czy tramwaj już nigdy ci nie ucieknie!

5. Przede wszystkim przyjemność

Trening nie musi już kojarzyć się z katorgą, czy przykrym obowiązkiem, jeśli chcesz utrzymać zgrabną sylwetkę. Jazda na rolkach to przede wszystkim przyjemność i z reguły w ogóle nie przypomina ciężkich i wymagających treningów. Możesz wybrać się na rolki o dowolnej porze, sama lub z koleżanką albo z kolegą, bo przecież to sport dla każdego. W duecie zawsze ćwiczy się raźniej, a tutaj trening staje się czystą przyjemnością. Ciało pracuje, a ty mile spędzasz czas — czy można chcieć czegoś więcej?

 

tekst: Malwa Wawrzynek

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE