Badania sugerują, że zdolności językowe dają więcej przy nauce programowania niż matematyka

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Gdy myślisz o nauce nowego języka, na myśl Ci przychodzi zapewne angielski, francuski lub hiszpański. A co z Javą i Pythonem? Badani sugerują, że procesy nauki języka programowania i mowy są tak naprawdę bardzo do siebie podobne.

 

Ostatnie badania opublikowane przez naukowców z Uniwersytetu w Washington pokazały, że umiejętności wykorzystywane przy tradycyjnej nauce języków i umiejętności rozwiązywania problemów są w stanie najlepiej odwzorować i przewidzieć to, jak szybko ludzie uczą się popularnego języka używanego do programowania, Pythona. Do badań wykorzystano testy behawioralne i pomiary aktywności mózgu, by dokładnie przeanalizować to, w jaki sposób i z jaką efektywnością wykorzystujemy różne jego części do nauki.

 

Do badania zaproszono 42 uczestników, by wypróbowali bezpłatny kurs kodowania online za pośrednictwem platformy Codeacademy. Naukowcy zauważyli, że na efektywność nauki Pythona składa się przede wszystkim połączenie umiejętności poznawczych, jak i umiejętności językowych. Przeczy to zatem twierdzeniu, że programista musi być orłem z matematyki. Badanie udowodniło także, że osoby mające lepsze umiejętności językowe były w stanie uczyć się języka programowania o 20% szybciej, niż badani mający większe umiejętności numeryczne.

 

Podsumowując, wyniki te dowodzą, że umiejętności językowe są integralnym elementem programowania nauki (a przynajmniej nauki języka Python), podczas gdy umiejętności matematyczne nie miały realnego wpływu na to, jak dobrze lub szybko uczniowie się uczyli. Wnioski te są o tyle ważne, że negują mit postrzegania programowania, które jest często uważane za dziedzinę „wybitnie matematyczną”

 

Źródło: https://massivesci.com/articles/programming-math-language-python-women-in-science/?fbclid=IwAR1zaMMoTOQw-VsO6UfC_wYYKFSXbJu9z48pJBxumRAfoCYZmLleYChQg-Y

Reklama