#NoBeautyInPlastic

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Żyjemy w świecie, w którym efekt motyla to nie filmowa fikcja tylko rzeczywistość. Mamy do czynienia z globalizacją – niestety, jest to globalizacja śmieci. Plastikowa słomka z baru w Warszawie z łatwością trafi na rajską plażę na Bali. Plastikowy kubek po kawie z Nowego Jorku wyląduje na Lazurowym Wybrzeżu. Plastikowa jednorazówka z Tesco zawędruje na najwyższą Górę świata albo wyciągną ją z dna Oceanu. Ziemia nie jest w stanie już absorbować produkowanych ilości plastiku, które duszą zwierzęta w morzach, który spada w postaci mikrocząsteczek razem z deszczem a nawet został znaleziony w lodach i śniegach Arktyki. Nie możemy zachowywać się jakby nic się nie działo! Nie możemy dalej bezrefleksyjnie i z nonszalancją brać kolejnej jednorazówki w sklepie, owoców zawijanych w folię albo kolejnej zgrzewki butelkowanej mineralnej.

Reklama
Advertisement

O tym właśnie mówię w swoim projekcie #NoBeautyInPlastic. Zwracam uwagę – za pomocą prowokujących fotografii – na fakt wciąż rosnącego zużycia jednorazowego plastiku. W rocznym projekcie fotograficznym wzięło udział 15 utalentowanych artystów-sportowców – tancerzy, akrobatów, joginka, pływaczki synchroniczne, baletnica, kitesurferka, tancerka pole-dance. W ostatniej, 10-ej odsłonie projektu do współpracy zaprosiłem bardzo młodych ludzi – licealistów, którzy stanowią teraz forpocztę ruchu na rzecz obrony klimatu. W ramach Projektu odbyło się 10 sesji a zdjęcia powstawały na Warszawskich wieżowcach, w powietrzu, pod wodą i na Bulwarach Wiślanych. Dwie sesje powstały w studiu fotograficznym MilkStudios. Warszawa jest ważną częścią tego projektu. Artyści występowali w specjalnych stylizacjach, które miały na celu prowokację i zwrócenie uwagi na plastikowy problem. 

Ostatnia, najbardziej komentowana sesja powstała przy udziale sześciu licealistek z warszawskich liceów. Dziewczyny pozowały razem z plastikiem który kupiliśmy w sklepach typu Lidl Biedronka Żabka czy Carrefour. Dzięki wspólnej kreatywności, powstały Mroczna, ale bardzo sugestywna według mnie. Pokazuje rzeczywistość polskich sklepów, gdzie króluje niestety wszędobylski plastik jednorazowy. Udział młodzieży w tym projekcie, jest dla mnie bardzo symboliczny. Bardzo podziwiam i szanuję Gretę Thunberg oraz ruch który wokół niej powstał. Uważam że jeżeli ktoś zmieni ten świat na lepsze to właśnie dzieci młodzież, bo to ich przyszłość.

 

tekst i foto: Daniel Petryczkiewicz

https://www.facebook.com/danielpetryczkiewiczphoto/

 

Reklama