Rubens w onirycznej kampanii Dolce&Gabbana

dolcegabana-1

O romansie mody ze sztuką można mówić i pisać wiele. Tym razem to Dolce&Gabbana dają nam przyjemność patrzenia na połączenie sztuki baroku i współczesnej mody, a wszystko za sprawą kampanii, od której trudno oderwać wzrok. 

Projektanci mody nie przestają czerpać inspiracji ze sztuki włoskiego renesansu, z kubizmu (Moschino i ostatnia kolekcja inspirowana Picasso), surrealizmu (słynna homar dress Elsy Schiaparelli inspirowana Dalim), a teraz również i baroku. Najbardziej włoski duet w modzie odkurzył artystę, o którym na chwilę zapomnieliśmy, bo przecież rubensowskie kształty znacznie odbiegają od obecnych „kanonów piękna”. Na szczęście w kraju, gdzie pizza, makaron i wino stoją na czele narodowych wartości, ciało kobiety postrzegane jest w zupełnie inny sposób niż na szeroko pojętym Zachodzie. Dlatego właśnie to Rubens stał się główną inspiracją dla najnowszej kampanii Dolce&Gabbana. 

Dla duetu włoskich projektantów Rubens to synonim epoki baroku, w której z jednej strony wszystko ocieka złotem, z drugiej zaś zachwyca nas subtelna, delikatna i przydymiona paleta kolorów. Kształty są wyraziste i miękkie jednocześnie, a piękno kobiety nie jest jednoznacznie zdefiniowane. Harmonia oraz oniryczny sposób przedstawienia kadru sprawia, że trudno nam nie zachwycić się włoską interpretacją dzieł flamandzkiego malarza. Niech ten włoski romans ze sztuką trwa jak najdłużej! 

 
Reklama

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE