Różowy październik

rozowy_pazdziernik

Październik to miesiąc szczególny, a jego symbolem jest różowa wstążka. To czas, w którym cały świat skupia się na walce z rakiem piersi. Właśnie teraz działania firm kosmetycznych i odzieżowych aktywnie wspierają organizacje kobiece i rozpoczynają swoje kampanie. Stawka jest wysoka – chodzi o życie.

Piękno i zdrowie

Gdy w 2017 roku na 100 milionach bananów Chiquita pojawiła się różowa wstążka, nikt nie był zdziwiony.Marka, obecna w wielu domach na całym świecie, postanowiła wykorzystać ten fakt dla dobra społecznego izwrócić uwagę na tak ważną kwestię jak profilaktyka raka piersi. To był gest zjednoczenia się w słusznej sprawie. O tym, że w jedności siła, przekonuje koncern Estée Lauder Companies, który  od 1992 r. realizuje Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi. Polski oddział Estée Lauder Companies corocznie wypełnia założenia kampanii zasilając ją profitami ze sprzedaży produktów z symbolem różowej wstążki. W tym roku to limitowana edycja kultowego kosmetyku Advanced Night Repair oraz zestaw pomadek Pink Perfection.Do działań zainicjowanych przez Evelyn Lauder, współtwórczynię Różowej Wstążki, co roku dołączają kolejne marki kosmetyczne, np. Bobbi Brown, Clinique, GLAM Glow czy La Mer. Limitowane edycje produktów z Różową Wstążką są dostępne w sieciach Douglas i Sephora, a fundusze z ich sprzedaży (20% ceny detalicznej) są przekazywane na wsparcie kontynuacji badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod pieczą prof. Jana Lubińskiego, założyciela i kierownika Ośrodka Nowotworów Dziedzicznych.

Swoja kampanię Pokaż Różową Siłę rozpoczęła również marka Kevin Murphy –1% ze sprzedaży wszystkich różowych produktów zostanie przekazany na rzecz Federacji Stowarzyszeń Amazonki. Przez cały październik produkty oznaczone logotypem akcji są dostępne w promocyjnej cenie w wybranych salonach i na www.hair2go.pl.

AVON, jak co roku lansuje limitowaną edycję kosmetyków, z których dochód wspiera American Cancer Society, przeznaczając na nią 15% ze sprzedaży produktów z linii Pink Hope. Polski oddział w tym roku oferuję biżuterię z symbolem różowej wstążki oraz, co ważniejsze, dofinansowuje 10 000 badań USG piersi. Dzięki akcji „Gabinety USG z Różową Wstążką”, lekarze w całej Polsce po raz kolejny mają szansę włączyć się do ogólnopolskiej, prestiżowej kampanii. To również realna pomoc dla kobiet poprzez ułatwienie im dostępu do kontrolnych badań diagnostycznych.

Ubranie z przesłaniem

W kampanie wspierające budowanie świadomości na temat raka piersi i profilaktykę chętnie włączają się także firmy odzieżowe. W ubiegłym roku H&M wypuścił kolekcję “Close To My Heart” – biustonosze dla kobiet po mastektomii. Z kolei inna szwedzka sieciówka, NA-KD namawiała Polki do samobadania dzięki swojej akcji „Walcz z rakiem piersi #JakDziewczyna”. W tym roku marki również działają. MACY’s “otwiera” swój Pink Shop, oferując produkty wspierające Breast Cancer Research Foundation. Z kolei marka Ralph Lauren oferuje klientkom m.in. różowy sweter oraz swój kultowy zapach Romance (oba produkty z limitowanej wersji Pink Pony) przekazując  aż 25% z dochodu na cele badawcze nad rakiem. VANS nie tylko zachwyca klientów designerską kolekcją z przesłaniem, ale również wspiera edukację młodzieży. Dzięki kolekcji butów VANS Breast Cancer Awarness marka chce przekazać ponad 200 tysięcy dol. brytyjskiej organizacji Coppa Feel!, która promuje wczesne wykrywanie nowotworu i zachęca młodych ludzi do lepszego poznania swojego ciała. Działania Coppa Feel!  wspiera także brytyjska marka Accessorize oferująca kolekcję dodatków i biżuterii z wizerunkiem kobiecych piersi. O tym, że róż ma wielką moc przekonuje również brand Modern Picnic, lansujący różowy lunchbox z imitacji krokodylej skóry, z którego dochód zasili działania organizacji non-profit Pink Agenda.

Walka po polsku

Na rodzimym rynku również dużo się dzieje. Marka QUIOSQUE już po raz 6. organizuje akcję “Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa”. Zachęca w ten sposób kobiety do samobadania piersi oraz specjalistycznych badań profilaktycznych. Marka stworzyła również “cegiełkę”, wspierającą aukcję – na stronie firmy można kupić specjalnie zaprojektowaną z tej okazji bluzkę. Cały dochód ze sprzedaży bluzek zostanie przekazany na działalność Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa Centrum. Wittchen w ramach Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi oferuje limitowaną kolekcję jedwabnych apaszek z logo marki, a właścicielki Risk made in Warsaw, Klara Kowtun i Antonina Samecka, włączyły się w Kampanię  na Rzecz Walki z Rakiem Piersi projektując specjalną kolekcję. W październiku przeznaczają 50 zł ze sprzedaży każdej rzeczy z linii Pink Ribbon na walkę z rakiem piersi.

Projektantka Lidia Kalita aktywnie wspiera działania na rzecz profilaktyki raka piersi. Stworzyła koszulkę-cegiełkę na potrzeby8. edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 8. jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, którą wspiera marka Panache Lingerie.  Panache namawia do oddawania zużytego biustonosza (lub biustonoszy) do re(CYC)ligu. W zamian za każdy stanik klientka otrzyma bon o wartości 20 złotych na zakup nowego biustonosza Panache w profesjonalnych salonach brafittingowych biorących udział w kampanii. Środki uzyskane ze sprzedaży zebranych staników w reCYClingu przekazane zostaną na działania stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie.

 

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE

HER LOVE TERRITORY

grafika: Aleksander Zawada Zbuntowana niewolnica Isaura, która została aniołem – czyli