Kim, my wszyscy, jesteśmy w 2018 roku? – Pokolenie Ikea #TO O NAS

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

W czasach, gdy seks dostajesz szybciej niż hamburgera w fast foodzie. Gdy sukienki są krótsze niż wyrzuty sumienia. Gdzie nie ma niczego na stałe. Gdzie nikt nie mówi: kocham cię na zawsze”.

 

Reklama

Nietuzinkowy styl pisania i umiejętny opis realiów życia w wielkim mieście  – to wszystko można znaleźć w jego książkach. Zaczynając od początku i czytając jego historię, wpisy i książki, można by pomyśleć, że autor ma duże kompleksy i nie lubi swojego życia, co budzi zawsze wiele kontrowersji i tematów do dyskusji. Jednak patrząc na to wszystko z punktu widzenia obecnych czasów, w jakich żyjemy, to wszystko, co piszę, ma sens, bo to wszystko jest O NAS. Tak, to o nas, o ludziach urodzonych w czasach kiedy, Myszka Miki była autorytetem, kiedy na śniadanie jadało się kanapki z żółtym serem i ketchupem, kiedy wisiało się głową w dół na trzepaku, a z patyków, durszlaka i z użyciem wyobraźni można było stoczyć rycerską bitwę w piaskownicy.

Jak na dzisiejsze czasy, uważam, że to wyjątkowe jeść białe pieczywo, pić krowie mleko i jeść wieprzowinę. Dzisiaj, idąc do restauracji, masz wybór. Strefa bez laktozy, bez mięsa, bez glutenu, bez cukru, bez niczego, bez smaku. Dzisiaj kupujesz krem i kręcisz tutorial jak go używać, jak nakładać i wklepywać. Dzisiaj bez śledzenia blogerek i testowanych przez nie kosmetyków nie wchodzi się do drogerii. Dzisiaj ludzie sprzedają się za pudełko owsianki, za krem do twarzy i darmowego drinka. Ludzie lansują się, wymieniając te wszystkie, czasem dziwne nazwy knajp, w których byli. Lansują się, pokazując, co jedzą. Choć, czy jedzenie dań składających się z trawy i glonów jest jeszcze modne, czy to już niszowa potrawa. Hmm… takie mamy czasy.

Dzisiaj nie ma już sekretarek, są same asystentki. Dzisiaj człowiek odpowiedzialny za rozkładanie towaru na półkach w dużych sieciach handlowych nazywany jest dekoratorem, mimo że nadal za 11 zł za godzinę. A stanowisko Specjalisty ds. Recyklingu to ten Pan jeżdżący śmieciarka, czyli zwykły śmieciarz, tylko czasy się zmieniły.

A czy miłość w dzisiejszych czasach jeszcze istnieje? Czy za filtrem na Instagramie, Facebooku i Tinderze, można się jeszcze prawdziwie zakochać? Ludzie nieustannie się zakochują, w spojrzeniach, w nowych szpilkach, w psie sąsiada, ale mało kto potrafi zakochać się w drugim człowieku. Zakochanie to etap, który pojawia się szybko, w momencie, gdy on ściąga z ciebie sukienkę i gasi światło, zaś gdy wychodzi i zamyka za sobą drzwi, wszystko mija. Z miłością jest chyba większy problem, bo ona stała się całkiem nierealna, mało kto po „długiej nocy” je wspólne śniadanie. Relacje w dzisiejszych czasach są jak piosenki Sylwii Grzeszczak, la la la i nic…! Ludzie nie potrafią już ze sobą rozmawiać, patrząc sobie jednocześnie w oczy. Najczęstszym miejscem do rozmów jest Facebook bądź Instagram gdzie ludzie komunikują się ze sobą już tylko obrazkami. Dzisiaj każdy kusi Instagramem. Dzisiaj wyjeżdżamy na weekend, na wakacje, na urlop, kręcimy instastories, wstawiamy zdjęcia i w duchu myślimy sobie niech się wszyscy„zesrają z zazdrości”. Dzisiaj z najnowszym iPhonem w ręku przenosimy nasze wspomnienia w chmurę. Pamiętamy, jak pachniało powietrze na podwórku u naszych dziadków, ale niestety nie pamiętamy, jak pachniało ono wczoraj. Hmm… takie mamy czas!

Kim my wszyscy, jesteśmy w 2018 roku? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź w nowej książce Piotra C. #TOONAS.

Piotr C.jest wnikliwym obserwatorem otaczającej go rzeczywistości.Polski pisarz i bloger, warto też zaznaczyć, że mimo dużej popularności nadal pozostaje anonimowy. Wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę „Pokolenie Ikea”, można się dowiedzieć, że autor urodził się w 1976. Mieszka i pracuje w Warszawie. Popularność zdobył dzięki debiutanckiej książce zatytułowanej Pokolenie Ikea, a także autorskiemu blogowi o tym samym tytule, jego powieść początkowo była publikowana w odcinkach w tygodniku „Angora”, w 2012 roku została wydana w formie książkowej. W 2013 ukazała się jego druga książka – Pokolenie Ikea. Kobiety, zaś w 2016 kolejna: Brud.Wszystkie zyskały statu bestsellerów. Trzecia powieść została nominowana do konkursu Bestsellery Empiku2016, w kategorii „literatura polska”. Według stanu na koniec września 2018 sprzedaż wszystkich tytułów jego autorstwa wynosiła 350 tysięcy egzemplarzy. Piotr C. jest autorem bloga, którego liczba odsłon miesięcznie sięga miliona. Z kolei fanpage „Pokolenie Ikea” zebrał w serwisie społecznościowym Facebook ponad 365 tysięcy fanów, zaś sam autor, na tym samym portalu, zgromadził ponad 20 tysięcy miłośników swojego stylu pisarskiego i czarnego humoru.

Pokolenia Ikea, to miejsce, gdzie ludzkie historie spotykają się w jednym miejscu, gdzie kompleksy naszego społeczeństwa są podawane jak na tacy. Historie kobiet na wysokich stanowiskach przeplatają się z historiami Panów w drogich garniturach, ścierają się różne światy, gdzie „typowa Grażyna” tkwi w nieszczęśliwym związku i ciągle szuka sensu życia. Autor książki, jak i bloga, pokazuje nasze społeczeństwo z tej prawdziwej życiowej strony, z tej, o której mało się głośno mówi, bo ludzie unikają przyznania się, że to o nich, bo każdy chcę widzieć swoje nie do końca prawdziwe życie w samych superlatywach.

#TOONAS, to powieść o trzydziestolatkach, nieszczęsnym Pokoleniu Ikea. Gdzie historia Krzysztofa (lat 30) i Agaty (lat 30) mieszkających na tym samym osiedlu, urodzonych tego samego dnia, pokazuję, że facet w wieku 30 lat chce grać na konsoli, bawić się, napić się, kupić ciuchy i mieć nowy telefon, a kobieta w wieku 30 lat ma mnóstwo ciuchów, ma zainteresowania, chcę jeść oliwki, pić wino i chcę być z kimś, ale nie ma z kim.

Takie mamy czasy, że nikt się nie przyzna, że lubi jeść kanapki z pasztetem i pomidorem, w zamian za to rajskie dania, lody z kalafiora, dobre wytrawne wino, a w domu ziemniaki podsmażane z cebulką i mleko zsiadłe do popicia.

Nie ma jednego dobrego sposobu na życie, ale zawsze można polubić swoje.

Autor

Justyna Bzdak – Radości z życia szuka w muzyce, a spokoju i przestrzeni w górach. Muzycznie nie zamyka się na konkretne gatunki, słucham wszystkiego, co mnie poruszy. Dorastała przy The Kelly Family, dziś najbliżej mi do polskiej alternatywy. Na co dzień marketing i Social Media, co daje osiem godzin dziennie za biurkiem w jednej z warszawskich agencji reklamowych, po 17:00 zaś odkrywa uroki stolicy, chodzi na koncerty i czyta ładnie wydane magazyny! Autorka bloga Towarzyska.

Przeczytaj również

Nasze magazyny

Reklama

Follow on Twitter

Reklama