Audi Tradition na Classic Days Schloss Dyck

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days odbywającego się w dniach od 3 do 5 sierpnia na zamku Dyck, Audi Tradition zaprezentuje kilka klasycznych samochodów marki Horch. Z okazji 150 rocznicy urodzin Augusta Horcha, na linii startu staną cztery wozy marki Horch z pierwszej połowy XX wieku. Modele Horch 10/50 KM z 1925 roku, Horch 305 Landaulet z 1928 roku, Horch 850 Pullman Cabriolet z 1936 roku i Horch 930 S, to niewątpliwe precjoza zabytkowej floty Audi. Rzadki model motocykla DKW 500 UL z 1937 roku stanowi dopełnienie reprezentacji Audi Tradition na Classic Days.

Festiwal Classic Days Schloss Dyck odbywa się w tym roku już po raz trzynasty. Ze względu na swój charakter, uchodzi on za „niemiecki odpowiednik festiwalu Goodwood”. W przepełnionej duchem klasyki atmosferze zamku Dyck w pobliżu miejscowości Neuss, zorganizowano imprezę będącą barwnym połączeniem garden party, spotkania klubowego właścicieli zabytkowych pojazdów, konkursu elegancji i sportu motorowego, w którym udział bierze 400 zabytkowych samochodów. Oczekuje się, że na zlot przybędzie ok. 40 tysięcy gości. Audi Tradition prezentuje się w ramach „Classic Corner“ i ze swoimi eksponatami sięga głęboko do historii czterech pierścieni.

audi_old_2-min

Model Horch 10/50 KM z roku 1925, to najstarszy pojazd marki Horch w kolekcji Audi Tradition. Ten otwarty samochód rajdowy był pierwszą pracą naczelnego konstruktora marki Horch Paula Daimlera. Automobil stanowi symbol podwójnej zmiany: był to ostatni czterocylindrowiec i ostatni samochód z kierownicą po prawej stronie, jaki wyprodukowano w zakładach w Zwickau. Model prezentowany na zamku Dyck to jedyny na świecie egzemplarz tego modelu zdolny do jazdy.

W roku 1926 August Horch zaprezentował pierwszy niemiecki samochód produkcji seryjnej z silnikiem ośmiocylindrowym. Od 1927 roku Horch wyposażał w tę rzędową jednostkę wszystkie auta – również supermodny wówczas model 305 Landaulet. Audi Tradition zaprezentuje na zamku Dyck jedyną w swoim rodzaju wersję tego modelu, w której miękki dach znad drugiego rzędu siedzeń jest składany.

audi_old_3-min

Niemniej spektakularny jest rzadki egzemplarz Horcha 850 Pullman Cabriolet z 1936 roku. Ten kabriolet o długości 5,5 m, który kosztował swego czasu 17,5 tysiąca ówczesnych marek niemieckich, wykonano tylko w ilości 134 egzemplarzy. Jeszcze rzadszy eksponat to Horch 930 S Stromlinie, który stworzono tylko w kilku egzemplarzach prototypowych. Gdy Auto Union AG, prezentując to auto na berlińskiej Wystawie Samochodów w roku 1939 chciało pokazać, jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji, istniało zaledwie sześć sztuk tego modelu. Pojazd o opływowej formie Stromlinie pod względem aerodynamiki reprezentował najnowszą myśl techniczną ówczesnej epoki. Latem 1939 roku na torze testowym pod Dessau, samochód testowy o mocy 92 KM osiągnął budzącą podziw prędkość maksymalną 187 km/h. II wojna światowa niespodziewanie zakończyła dobrze rysującą się przyszłość zupełnie nowego modelu. Dopełnienie prezentacji Audi Tradition na zamku Dyck stanowi równie rzadki motocykl. To DKW 500 UL będący całkowicie nową repliką pochodzącego z 1937 roku wyścigowego motocykla o dwóch cylindrach i z pompą ładowania. Niestety nie istnieje już żaden egzemplarz oryginalny tego ciekawego jednośladu.

Reklama