Za nami kolejna edycja Kongresu Portów Lotniczych Sky&More

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

 

7 paneli dyskusyjnych, 35 prelegentów i ponad 130 gości – właśnie tak podsumować można III Kongres Portów Lotniczych Sky&More. Wydarzenie odbyło się 30 maja w Grand Hotel Boutique w Rzeszowie.

Na Kongresie Sky&More już po raz kolejny spotkali się nie tylko pracownicy portów lotniczych, ale również przedstawiciele sektora paliw, usług pozalotniczych, reprezentanci instytucji państwowych oraz profesjonaliści z zakresu zarządzania kryzysowego. Wychodząc naprzeciw wyzwaniom jakie stawia branża lotnicza, organizatorzy przewidzieli 7 paneli dyskusyjnych poruszających różnorodną tematykę. Dzięki temu uczestnicy mieli okazję wziąć udział w prelekcjach najbardziej istotnych z perspektywy na co dzień wykonywanej przez nich pracy.

Swoje prezentacje wprowadzające pokazali Artur Tomasik, Prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group oraz Raul Popescu Prezes Zarządu Pratt & Whitney Aero Power Rzeszów. W swoim wystąpieniu Prezes Tomasik zwrócił uwagę  gości na to jak ważną rolę w transporcie lotniczym odgrywają regionalne lotniska i jakie przed nimi stoją wyzwania w perspektywie kilku najbliższych lat. Frank Wagner zaprezentował udział grupy Lufthansa w rynku lotniczym oraz przedstawił plany rozwoju całej grupy na kolejne lata. Prezes Raul Popescu opowiadał o działalności firmy Pratt & Whitney w Polsce, oraz o współpracy z Doliną Lotniczą.

O tym jaką rolę będą odgrywać porty regionalne w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego, rozmawiali m.in. Dariusz Sawicki Wiceprezes Zarządu CPK, Mariusz Wiatrowski Wiceprezes Zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych oraz Piotr Samson – Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Dwa kolejne panele dyskusyjne odbywały się równocześnie. Jeden z nich dotyczył rozwoju branży MRO. Tutaj wśród prelegentów znaleźli się Derrick Siebert – Prezes EME Aero, Aleksandra Juda – Prezes LOT AMS, Paweł Wojda – Dyrektor Portu Katowice-Pyrzowice oraz Raoul Popescu – Prezes Zarządu, Pratt & Whitney AeroPower Rzeszów.

Kolejny panel dedykowany był tematyce komunikacji kryzysowej na lotniskach. Moderatorem dyskusji był dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Agencji PR Exacto. Podczas debaty zwrócono uwagę na niepożądane sytuacje, które mogą mieć realny wpływ na wizerunek lotniska. Paneliści wspólnie zgodzili się ze stwierdzeniem, że jednym ze źródeł kryzysu może być błędne pojmowanie przez podróżnych obowiązków należących do lotniska, linii lotniczych czy przedstawicieli usług pozalotniczych.

Dużym zainteresowaniem wśród gości cieszył się panel dotyczący trendów na rynku paliwa lotniczego. W przeciągu 5 ostatnich lat rynek JET A-1 wzrósł dwukrotnie. Zdaniem Adrianny Skorackiej z LOTOS-Air BP Polska, zapotrzebowanie to wynika ze wzrostu liczby pasażerów, ale również z powodu zwiększenia destynacji. Wśród prelegentów panelu znaleźli się również: Waldemar Mazurek, Prezes ORLEN Aviation oraz Ireneusz Wesołowski ekspert na rynku paliw lotniczych w Polsce.

Kluczowym tematem z perspektywy rozwoju lotnisk okazał się temat związany
z Passenger Experience. To, z jakimi doświadczeniami będą mieć do czynienia podróżni na każdym etapie pobytu na lotnisku, może wpływać na intensyfikację przychodów, co wyraźnie akcentowano podczas panelu. Udział w dyskusji wzięli m.in. Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław oraz Radosław Włoszek – Prezes Portu Lotniczego Kraków-Balice.

Kolejnym i zarazem zamykającym wydarzenie etapem były prowadzone równolegle dwa panele dyskusyjne, podczas których podjęto rozmowę m.in. nt. finansowania lotnisk. Okazuje się, że przychody zwiększane są najczęściej dzięki funduszom krajowym i unijnym, wsparciom właścicielskim oraz finansowaniu komercyjnemu. Wśród panelistów znaleźli się: Adam Hamryszczak – Podsekretarz stanu
w Ministerstwie Rozwoju, Izabela Plutecka – Zastępca Dyrektora, Departament Przygotowania Projektów i Wdrażania CUPT, Paweł Szaciłło – Dyrektor Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Anna Midera – Prezes Portu Lotniczego w Łodzi.

W drugim, równolegle trwającym panelu prelegenci dyskutowali o przychodach pozalotniczych. Swoje prelekcje wygłosili m.in.: Piotr Kazimierski – Prezes PPH Baltona S.A., Tomasz Kloskowski – Prezes Portu Lotniczego w Gdańsku oraz Mariusz Mazepus – Dyrektor Pionu Prawnego, Polski Holding Hotelowy.

Wydarzenie wzbudziło duże zainteresowanie zarówno w prasie lokalnej jak i mediach branżowych. Organizatorzy zapowiedzieli przygotowanie kolejnej edycji konferencji już w przyszłym roku.

Wydarzenie organizowane było przez Port Lotniczy Rzeszów-Jasionkaoraz Agencję Public Relations Exactoprzy współpracy z firmą doradczą BBSG.

***

Organizatorzy:Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka, Exacto sp. z o.o.

Patron Honorowy: Związek Regionalnych Portów Lotniczych, Marszałek Województwa Podkarpackiego,Ministerstwo Infrastruktury.

Partner Merytoryczny: BBSG

Partnerzy:Lufthansa Group, Baltona, Pratt & Whitney AeroPower Rzeszów, Polski Holding Hotelowy, Urząd Miasta Rzeszowa, Signal Iduna, Smartt Reasekuracja, PWS Konstanta, Sobiesław Zasada Automotive.

Patronat Medialny: Pasażer – Patron branżowy, Grupa RMF FM, TVP 3, Polskie Radio Rzeszów, Nowiny, Gospodarka Podkarpacka, Fly4Free, Anywhere, AIRGO!

Więcej informacji:

Marcin Kołacz, Biuro Prasowe Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka

tel. 17 717 87 30 kom. 697 300 488, e-mail: m.kolacz@rzeszowairport.pl

Maciej Ślęzak, Kierownik Działu Media Relations Exacto Sp. z o.o.

tel. 17 785 19 23, kom. 724 368 433, e-mail: mslezak@exacto.pl

 

Informacje uzupełniające:

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka oferuje regularne, codzienne połączenia do Warszawy, Londynu i Monachium oraz loty (2-3 razy w tygodniu) do Dublina, Manchesteru, Bristolu, East Midlands, a także cotygodniowe połączenie z Nowym Jorkiem i Tel-Awiwem oraz – w sezonie letnim – z Atenami. Loty z Jasionki obsługują przewoźnicy: PLL LOT, Lufthansa i Ryanair.

Exacto Sp. z o.o.

Exacto Sp. z o.o. to agencja Public Relations, która w swoim portfolio ma szereg projektów dotyczących budowania relacji z mediami, komunikacji kryzysowej, identyfikacji wizualnej, a także organizacji wydarzeń. Agencja zrealizowała dla swoich klientów dziesiątki zadań, m.in. z zakresu wdrażania strategii komunikacji, rebrandingu czy crisis managementu. Świadczone przez firmę usługi mają na celu kreowanie pożądanego wizerunku i podniesienie jakości komunikacji organizacji z otoczeniem.

Przeczytaj również

Nasze magazyny

Reklama

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

Follow on Twitter

Reklama

Reklama