Sprawdzony partner nie zawodzi

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

W poprzednich artykułach tego cyklu, przedstawiliśmy BlackBerry jako fenomen kultury oraz istotnie „bezpieczny” telefon, który sprawdza się w trudnych czasach niebezpieczeństw, jakie czyhają w odmętach internetu. Tym razem jednak, przedstawimy markę w świetle, w którym występuje najczęściej. Chodzi oczywiście o biznes.

Środowisko biznesowe ze charakterystyczną dla siebie stonowaną estymą, upodobało sobie markę BlackBerry. Korzystali z niego brokerzy z Wall Street, polscy przedsiębiorcy i tuzy biznesu z Dalekiego Wschodu. Na usta ciśnie się pytanie – dlaczego?

Reklama

Tak jak już wielokrotnie wskazywaliśmy – bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i, na koniec, trochę więcej bezpieczeństwa. Środowisko biznesowe jest wyjątkowo wyczulone na wszelkie możliwości utraty danych, czy wycieku newralgicznych informacji. Jak pokazują wyniki badania „Smartfon w firmie. Bezpieczeństwo danych w telefonach służbowych”, urządzenia mobilne są szczególnie narażone na ataki ze strony hakerów. Aż 68% pracowników nie zna żadnych zabezpieczeń chroniących dane i tożsamość w telefonach służbowych. Jak wskazują badania: „Dane klientów, tajemnice handlowe, innowacje czy technologie są atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców, którzy coraz częściej upatrują swojej szansy w służbowych telefonach. (…) Blisko co piąty zatrudniony spotkał się z tego typu incydentami w swoim miejscu pracy. Najczęściej dotyczyły one wycieku danych poprzez sieć (31%), ataku phishingowego (27%) czy wycieku informacji poprzez media społecznościowe (27%).”

Problemem jest, jak w większości przypadków, nieświadomość użytkowników, że tego rodzaju zagrożenie w ogóle istnieje oraz brak odpowiednich przeszkoleń w ramach zabezpieczania swoich urządzeń, a także odpowiedzialnego korzystania z sieci.

– Urządzenia mobilne, choć stały się podstawowym narzędziem pracy oraz nośnikiem ważnych danych firmowych, często nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń. Co więcej, z racji niewielkich rozmiarów, są wyjątkowo narażone na zgubienie czy kradzież – powiedział Daniel Szoszew, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Cyfrowe Centrum Serwisowe S.A. – A przecież służbowy smartfon bez odpowiedniej ochrony, w niepowołanych rękach może stać się dla firmy poważnym zagrożeniem – dodaje.

Jaki związek ma to z BlackBerry? Otóż marka ta jest niekwestionowanym liderem w kategorii bezpieczeństwa smartfonów. Podstawą zabezpieczeń wprowadzanych do Androida przez BlackBerry jest polepszenie integralności systemu. W tym celu, do oprogramowania zaimplementowano szereg ulepszeń i uszczelnień, które dodatkowo wspierają oraz uzupełniają rozwiązania wprowadzone już przez Google. Kody kryptograficzne zaimplementowane do elementów sprzętowych i zabezpieczony rozruch systemu chronią przed nieautoryzowaną ingerencją w hardware. Do tego szyfrowanie danych zgodne ze standardem FIPS 140-2 akceptowanym przez najważniejsze instytucje administracji rządowej na całym świecie – to tylko nieliczne przykłady elementów zaawansowanego systemu zabezpieczeń.

Jedną z najważniejszych, z punktu widzenia biznesu, zalet nowych urządzeń BlackBerry jest tzw. BlackBerry Infrastructure. Jest to globalna, prywatna sieć, która pozwala na bezpieczne szyfrowane przesyłanie danych. Ważna jest również integracja urządzeń BlackBerry z systemami EMM/MDM. Są to międzyplatformowe systemy, dzięki któremu łatwiej jest zarządzać sprzętem mobilnym w firmie.

Nie da się zatem podważyć, że BlackBerry poczyniło znaczące kroki w rozwoju bezpieczeństwa danych użytkownika. Szczególnie w biznesie, jak wskazują badania, jest to kwestia newralgiczna, gdzie bez odpowiedniego zabezpieczenia, może to narazić firmę na ogromne koszty i jeszcze większe straty wizerunkowe. Dlatego warto już dziś zadbać o bezpieczeństwo swoich urządzeń mobilnych, a co za tym idzie także finanse i budowane przez lata zaufanie klientów oraz reputację.

Przeczytaj również

Nasze magazyny

Reklama

Follow on Twitter

Reklama

Reklama