ANYWHERE          TV

Modna Polka

modna_polka_2-

Polek portret modny: „Modna Polka, Rozmowy o modzie, urodzie i życiu z polskimi ikonami stylu”.

Mówi się, że Polacy jako naród nie ubierają się ciekawie, ale za to Polki od zawsze reprezentowały styl najwyższej klasy. Ile prawdy jest w tych opiniach, możemy dowiedzieć się już od dziś, bo do księgarni właśnie trafiła kolejna książka Natalii Hołowni. Tym razem o modnych Polkach.

Pierwsza książka Natalii Hołowni, „Jak być Paryżanką w Polsce” była mini przewodnikiem po tym, jak przenieść paryski szyk na nasze lokalne ulice. Podobnie jak w swojej pierwszej publikacji, Hołownia i tym razem postanowiła zaczerpnąć wiedzy u źródła, czyli u kobiet, które z modą są za pan brat. Zrobiła to, co mogłoby wydawać się niemal niemożliwe, bo jak sama przyznaje, namówienie szesnastu wyjątkowych kobiet na rozmowę o ubraniach, ale też o życiu i samoakceptacji wydawało jej się na początku wielkim wyzwaniem. Każda z kobiet, z którą rozmawiała Natalia to osoba publiczna, która jednak rzadko kiedy udziela wywiadów o swoim życiu prywatnym. A moda potrafi być sprawą bardzo intymną, osobistą, bo to przecież ona potrafi powiedzieć o nas najwięcej, tym którzy w ogóle nas nie znają.

W gronie kobiet, które od lat inspirują Polki w każdym wieku, znalazła się między innymi Magda Mołek, Katarzyna Sokołowska, Małgorzata Szumowska, Joanna Horodyńska, Julia „Maffashion” Kuczyńska, czy Danuta Stenka. Po samej liście bohaterek książki widać, że ma ona trafiać do kobiet, które reprezentują różne pokolenia. Nazwiska Maffashion i Jessici Mercedes mogłyby sugerować, że publikacja skierowana jest do młodszych kobiet, które modę znają przede wszystkim z Instagrama i innych social mediów. Tak jednak nie jest. Natalia Hołownia świadomie dobrała każdą bohaterkę książki, tak, aby uzyskać przekrojowy portret tytułowej „modnej Polki”. Są więc rozmowy z kobietami w niemal każdej dekadzie życia, a wśród nich perła, czyli Helena Norowicz, która zachwyca bez względu na wiek. Ten zabieg okazał się kluczem do udanej publikacji, która pozwala spojrzeć na modę Polek kompleksowo, od każdej strony, z każdej perspektywy, zarówno tej młodej, świeżej i bardzo współczesnej, jak i tej, która pamięta trudne czasy PRL. Bo przecież styl nie ma lat i właśnie dlatego mówi się o nim, że nigdy nie przemija.

Książka Hołowni to także ukłon w stronę kobiecości w ogóle. Kobieta na każdym etapie życia potrafi fascynować i zachwycać. Niezależnie od swojej profesji i stylu życia. Dlatego bohaterkami „Modnej Polki” wcale nie są wyłącznie kobiety związane ze światem mody. Natalia Hołownia udowadnia, że niezależnie od dziedziny, każda kobieta ma w sobie coś, co przyciąga uwagę innych — zdolność do kreowania wyjątkowych stylizacji i stylu, którego nie da się podrobić. Ten styl to przecież mieszanka absolutnie indywidualnych cech — osobowości, wyglądu, mimiku, nastroju — które należą tylko do nas. O tym unikalnym i bardzo osobistym podejściu do mody przeczytacie w książce Natalii Hołowni.

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

PROPONOWANE