REKLAMA
Anywhere logo

Happy Evolution

2015-02-10
...
Z Żanetą Geltz, inicjatorką idei Happy Evolution rozmawiali Jakub Milszewski i Łukasz Tamkun.
hipoalergiczniMamy przed sobą Twój magazyn „Hipoalergiczni”. Co to za wydawnictwo? Czym różni się od tego, co pokazujesz na stronie hipoalergiczni.pl?

To pierwsza edycja magazynu, która trafiła do druku. Jest tutaj kilka rzeczy ekstra, których nie da się przeczytać na www.hipoalergiczni.pl, ale idea jest ta sama. Wydaliśmy tę edycję z okazji zjazdu szkół rodzenia w Szklarskiej Porębie, na prośbę położnych. Dotychczas, jeśli chodzi o alergeny, naszym nośnikiem były głównie ulotki informacyjne, zawierające zestawienia substancji, których warto unikać w ciąży jeśli chodzi o kosmetyki, chemię, żywność, etc. Zawarte były również składniki, które zaburzają gospodarkę hormonalną, co jest szczególnie ważne w przypadku kobiet w ciąży. W magazynie chcieliśmy pokazać więcej porad, wywiadów. Docelowo jednak chcemy wyjść z tą tematyką poza kobiety w ciąży, które zawsze jednak będą dla nas bardzo ważne. Chcemy przekroczyć też temat alergii i rozwinąć formułę magazynu, myślimy o dystrybucji w kioskach. Mój najważniejszy projekt w chwili obecnej to Happy Evolution.

Czyli?

To projekt w zasadzie dla każdego, nastawiony na edukację oraz propagowanie zdrowego stylu życia i ma charakter non-profit. Pomysł narodził się podczas rozmów z ludźmi już w zeszłym roku. Okazało się bowiem, że wiele osób ma fajne pomysły na życie, na to, żeby poprawić jego jakość i na dodatek chcą się nimi dzielić. Niektórzy wprowadzają fajne innowacje w swojej przestrzeni, inni w jedzeniu, jeszcze inni w sporcie. Przykładem jest Arkadiusz Kościuch, z którym zrobiliśmy wywiad dotyczący warsztatów z gimnastyki tybetańskiej, z którą osobiście zapoznałam się już kilka miesięcy wcześniej. To taki rodzaj holistycznej gimnastyki, energetyzującej, bardzo zdrowej, odmładzającej. Happy Evolution to filozofia dzielenia się wiedzą, a nie akcja czy kampania, która ma jakiś wąski cel a potem się kończy. To ma trwać, rozwijać się. Traktuję to zresztą jako swoje hobby, na takiej zasadzie jak inni na przykład jazdę konną. Chcę „zaszczepić” trochę skandynawskiego stylu życia, udostępniać inspirujące wywiady przeprowadzone z ciekawymi ludźmi, dać solidne przykłady na to, że można samemu wiele osiągnąć, praktycznie bez kosztów, własną pracą.

Jak to ma w ogóle działać? Strona inteetowa? Nowy magazyn?

Niekoniecznie, teraz to jest fanpage na facebooku i grupa towarzyska, w którą chcemy włączyć jak najwięcej osób, które osiągnęły jakąś formę stanu równowagi i chcą tym zarazić innych. Podzieliliśmy Happy Evolution na cztery światy: „Back to the Roots” to zdrowa żywność, zioła i regionalne przysmaki, uważne gotowanie; „Less is More” to zachęta do ograniczania obecności zbędnej chemii w naszym życiu; „Do it Yourself” to slow design, slow fashion, recykling i upcykling, eco i po prostu bardziej przemyślana organizacja różnych aspektów życia; „Your Move” to promocja aktywnego stylu życia, sportu, gimnastyki, ale i minimalizmu i terapii naturalnych, regulaego badania swojego organizmu, uważność.

I to działa?

Zauważyłam, że osoby, które na przykład podpatrzą w jakiejś knajpce meble z upcyklingu, kupią sobie je i postawią na tarasie, zaczynają myśleć inaczej o kolejnych sferach życia. Zwracają większą uwagę na to co jedzą, w co się ubierają... Ale widzą to też ich znajomi, sami zaczynają się nad tym zastanawiać. To naprawdę działa. Na tym projekcie nikt nie zarobi, korzystają jednak uczestnicy, dzięki innym uczestnikom dyskusji i wzajemnej wymianie informacji. Planujemy założyć fundację lub inną formę organizacji, która będzie w stanie rozwijać ten nurt. Będziemy starannie dobierać partnerów do współpracy.

*Projekt wirusowej inspiracji Happy Evolution doprawiła kreacją Interaktywna Agencja Lucky You.

*** Notka BIO Żaneta Geltz – właścicielka agencji, trener biznesu, marketer, negocjator, a także redaktor naczelna Magazynu Hipoalergiczni.pl. Od 2003 r. pod szyldem agencji GELTZ Consulting Media & Marketing prowadzi działania e-commerce, public relations, buduje wizerunek osób, marek, sklepów inteetowych, a także oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań marketingowych.

tekst: Łukasz Tamkun, Jakub Milszewski

źródło fot.: mat. prasowe

REKLAMA
REKLAMA